5000 کارگر شهرداری تهران واکسینه می شوند/سه طرح ویژه سلامت کارگران پسماند

0
(0)



طرح واکسیناسیون آنفولانزا برای 5000 کارگر پسماند که توسط شرکت شهر سالم اجرا می شود با حضور کارگران پسماند و متولیان شهرداری و بهداشت و درمان تهران راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون آنفولانزای کارگران پسماند با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری، محمد رای زاده رئیس سازمان نظام پزشکی و هیات مدیره شرکت شهر سالم برگزار شد. ، امیر نورمحمدی، مدیرعامل شرکت، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت. پشمند، غلامرضا شنگی شهردار منطقه 20، نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و کارگران پسماند بازداشت شدند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حافظ سلامت و امنیت به پیش بینی دور دوم اپیدمی ویروس آنفلوانزا در هفته های آینده اشاره کرد و گفت: بر این اساس ، با هماهنگی و مشورت با دانشگاه های علوم پزشکی مقرر شد واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد و در مرحله اول با توجه به ویژگی های حرفه ای محیط بانان این گروه در اولویت قرار گرفتند.

نورمحمدی افزود: طی توافقی که با سازمان پسماند انجام شد، سه طرح برای سلامت کارگران در دستور کار قرار گرفت که اولین آن واکسیناسیون آنفولانزا بود. طرح دیگر امکان استفاده کارگران از کلینیک های شرکت شهر سالم به ویژه پنج کلینیک منتخب که در تمامی بخش ها برای کارگران رایگان خواهد بود و برنامه سوم ایجاد مرکز بهداشت و درمان در محل سازمان پسماند و ایجاد آن است. آمبولانسی که انشاالله با ادامه همکاری پروژه ها به زودی تکمیل خواهد شد.

وی افزود: سیاست ما توجه ویژه به پاکبانان و سایر اقشار آسیب پذیر شهرداری تهران است و امیدواریم بتوانیم گام های موثر دیگری در این راستا برداریم.

آنفولانزا، علت اصلی غیبت در سراسر جهان

محمد رئیس زاده دیگر سخنران این مراسم بود که به تشریح اهمیت طرح واکسیناسیون آنفلوآنزا برای کارگران پسماند پرداخت و گفت: این طرح از سه جهت حائز اهمیت است. در حوزه پیشگیری نیز فعالیتی میان رشته ای محسوب می شود که بین ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با شرکت شهر سالم انجام می شود و تعدادی دیگر به آنفولانزا می پردازد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر سالم ادامه داد: آنفلوآنزا مهمترین دلیل غیبت کارکنان از محل کار خود در سراسر دنیا محسوب می شود که هزینه های زیادی را بر دوش سازمان ها تحمیل می کند.

وی کار نظافتچیان را مهم دانست و خطاب به کارگران حاضر در این مراسم گفت: طبق روایات و روایات امروز کار شما مانند ایمنی و بهداشت ناشناخته است. یعنی اهمیت کار شما در نبود آن فهمیده می شود و این نشان دهنده جایگاه این طرح است.

رئیس کل نظام پزشکی ایران شستن دست ها، استفاده از ماسک و واکسیناسیون را سه راه پیشگیری از آنفولانزا خواند و یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت واکسن را یکی از راه های موثر برای پیشگیری از آنفولانزا می داند. این واکسن کاملا بی خطر است و بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستان به دلیل این بیماری از جمله افرادی است که این واکسن را دریافت نکرده اند.

به گفته رای زاده، واکسن آنفولانزا هم در پیشگیری از انتقال بیماری و هم در پیشگیری از عوارض و مرگ در صورت ابتلا نقش بسزایی دارد.

وی در پایان با تشکر از مدیریت شهری گفت: در این دوره توجه به ارائه خدمات به کارگران است. هم در طرح واکسیناسیون هپاتیت B و هم در واکسیناسیون آنفولانزا، این بخش آسیب پذیر مورد توجه رهبری شهر قرار گرفت.

پایان ژانویه؛ آغاز دور دوم اپیدمی آنفولانزا

فریدون محمودی مدیر بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی ایران سخنران مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای کارگران پسماند بود که تاکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده دور جدیدی از اپیدمی کرونا را در سال جاری شاهد خواهیم بود. اواخر دی یا اوایل بهمن که باید با برنامه هایی مثل واکسیناسیون امتحان کرد.برای جلوگیری از این خطر.

پیرهادی: سلامت، معیشت و رفاه سه اصل مهم خدمت به کارگران است

در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: پروژه ای که امروز آغاز می شود کار بسیار مهمی است که باید از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر کنم. در آن

مهدی پیرهادی سلامت، معیشت و رفاه را سه اصل مهم برای کارگران دانست و گفت: در حوزه معیشت، حقوق نظافتچیان انشاالله افزایش چشمگیری خواهد داشت. در حوزه بهداشت و درمان این شروع بسیار خوبی است و انتظار داریم این طرح در اواسط شهریور سال آینده نیز تکرار شود.

به گزارش سایت شهر، در پایان مراسم راه اندازی طرح واکسیناسیون آنفولانزای کارگران پسماند، ضمن امضای لوح یادبود و تجلیل از میراله نعمتی به عنوان سفیر معنویت، مدعوین کارگران حاضر در مراسم را واکسینه کردند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)