نقش موثر طب ایرانی در تامین سلامت

0
(0)



مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت گفت: سلامت حق مسلم و مسلم هر انسانی است و طب ایرانی به عنوان میراثی گرانبها می تواند در این مسیر نقش آفرینی کند.

به گزارش ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا با تبریک روز جهانی بهداشت به عموم مردم، اهمیت حفظ سلامت و جایگاه طب ایرانی در این زمینه را تشریح کرد.

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت با اشاره به فرارسیدن روز جهانی بهداشت و شعار جهانی اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت من، حق من»، تصریح کرد: سلامت یک حق انکارناپذیر و انکارناپذیر برای همه انسانها و دستیابی به این حق مستلزم عزم ملی و همکاری مشترک مردم و مسئولان بهداشتی است. طب ایرانی به عنوان یک میراث ارزشمند می تواند در این مسیر نقش آفرینی کند.

دکتر حسینی یکتا رمز موفقیت طب ایرانی را نگاه کل نگر به انسان می داند و بیان می کند: این دارو به جای تمرکز بر بیماری، به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی در تمامی عناصر بدن و ذهن است. این رویکرد کل نگر می تواند به بهبود سلامت و کیفیت زندگی انسان کمک کند.

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت با بیان اینکه طب ایرانی با رویکرد پیشگیرانه به سلامت بر حفظ تعادل و تناسب اندام در جسم و روان تاکید دارد، تصریح کرد: رویکرد پیشگیرانه طب ایرانی مبتنی است. اصول شش گانه حفظ سلامتی یکی از ویژگی های مهم طب ایرانی است.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات وزارت بهداشت در راستای توسعه و ترویج طب ایرانی گفت: ترویج سبک زندگی سالم در سطح اول شبکه های بهداشت و درمان و مراکز جامع سلامت از جمله آموزه های طب ایرانی در خانواده است. طرح سلامت، بسته های خدماتی گروه های سنی و اجرای طرح سوادآموزی آموزش بهداشت بخشی از این اقدامات است.

مدیرکل خدمات پزشکی ایرانیان و الحاقیه وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش خودمراقبتی و توانمندسازی افراد برای حفظ سلامتی یکی از اهداف مهم طب ایرانی است، تصریح کرد: این امر در حال حاضر در راستای توسعه سلامت و بهداشت و درمان است. وی یادآور شد: آموزش اصول خودمراقبتی با استفاده از آموزه های طب ایرانی می تواند به ارتقای سطح سواد سلامت عمومی جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به حفظ و ارتقای سلامت کمک کند.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، وی افزود: تمام برنامه های ما در وزارت بهداشت با هدف ایجاد دسترسی همگانی به طب ایرانی است و امیدواریم با ایجاد فضایی بتوانیم تعداد فارغ التحصیلان این رشته را افزایش دهیم و حضور آنها در حوزه های مختلف را افزایش دهیم. مناطق کشور و همچنین ادغام خدمات پزشکی ایران در تمامی سطوح نظام سلامت. شرایطی را برای دسترسی همه ساکنان کشورمان به این داروی غنی فراهم کنیم و در راستای تحقق شعار جهانی «سلامتی حق من است» گام برداریم.

حسینی یکتا در پایان اصلاح سبک زندگی، مراجعه به مراکز معتبر پزشکی ایران و پرهیز از خوددرمانی را یکی از مهم ترین لحظات خودمراقبتی دانست و از مردم خواست با مراجعه به مراکز معتبر پزشکی ایران از خدمات مناسب بهره مند شوند. و مراکز درمانی در سراسر کشور از دانشکده پزشکی غنی بهره می برند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)