رئیس جمهور: ما شک نداریم که نظم عادلانه جایگزین نظم جهانی فعلی خواهد شد

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه به وقت محلی در چارچوب برنامه های دومین روز سفر خود به پاکستان، ضمن بازدید از دانشگاه کراچی، با جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و … دیدار و رایزنی کرد. وی دیدار مقامات دو کشور در اسلام آباد را برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری دو کشور مفید و مفید توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور ریشه در تاریخ، تمدن، فرهنگ و باورهای مشترک دو ملت دارد و پیوندی ناگسستنی بین دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به نامدار و سرشناس. شخصیتی مانند امام خمینی (ره) ناشی از روحیه تقوا، استکبار ستیزی و استعمار است و مردم دو طرف امام راحل را مظهر تقوا، عدالت و منش می دانند که در مقابل افراط و تفریط استعمار ایستاد. نظام و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رساند.

رئیسی همچنین اقبال لاهوری را فردی با روحیه استعمار ستیز، استکبار ستیز، عدالت خواه و استقلال طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی مانند محمد علی جناح نیز فردی است. نماد استقلال طلبی و استبداد ستیزی مردم به دلیل وجود همین روحیه و ویژگی ها تبدیل شد و مانند دیگر قهرمانان استکبار ستیز و عدالت خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور قرار گرفت و خواهد بود. طرفین و ملل مسلمان

رئیس جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی از جمله آزادی و استقلال گفت: با وجود گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب، موضوع آزادی بیت المقدس و تحقق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تاکید مردم ایران است.

رئیسی با بیان اینکه ایده و تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی برای ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی از طریق عادی سازی روابط با برخی از کشورهای منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، تصریح کرد: اساس رژیم صهیونیستی ظلم و تجاوز است. طبق هیچ نظام بین المللی، تصرف و تجاوز برای متصرف و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی کند، چه اشغال یک روزه باشد و چه 75 ساله، طبق تمامی معاهدات و نظام های حقوقی بین المللی محکوم است و اشغالگر باید فوراً رسیدگی شود. اخراج، محاکمه و مجازات شدند.

رئیس جمهور مقاومت و مخالفت با سازش و تسلیم را راهبردی موفق دانست و با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر استکبار، متجاوزان و جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: راه حل حل مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم آن است. از جنایات و جنایات رژیم صهیونیستی نظام حکومتی وحدت و انسجام در امت اسلامی و دوری از تفرقه و تفرقه است.

رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام با وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس در سال جاری در همه ملت‌های اسلامی و همچنین بیان کرد. گسترش آن به کشورهای غیر اسلامی و مشارکت آزادگان: رژیم صهیونیستی علیرغم حجم بی سابقه جنایات خود در غزه، تا به امروز به طور کامل شکست خورده است زیرا نتوانسته به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست یابد و قبل از آن مردم مظلوم و مقاوم غزه که با مقاومت خود در این میدان پیروز شده اند.

رئیس جمهور جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از این ناکامی و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را عملا مجازات کرده است.

رایضی با اشاره به انفعال و ناکارآمدی سازمان های بین المللی که مدعی حفظ حقوق بشر و امنیت در جهان هستند، گفت: تلاش برخی کشورها برای الزام رژیم صهیونیستی به توقف جنایات خود در غزه بارها با حق وتو بی نتیجه بوده است. آمریکا و امروز سوال ملت های آزاده این است که آیا نباید این ساختار ناعادلانه را با نظام عادلانه ای که توانایی حمایت از مظلوم و نشاندن ظالم را به جای خود ندارد جایگزین کرد؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تردیدی نداریم که نظم عادلانه جایگزین نظم کنونی می شود، افزود: اراده و اراده ملت های مسلمان و آزادی خواهان در سراسر جهان با شعار وحدت و یکپارچگی برای آزادی بیت المقدس و پیروزی قدس فلسطین قطعا محقق خواهد شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و رسیدن حجم مبادلات تجاری به 10 میلیارد دلار در گام نخست، گفت: محدودیت بیش از 900 کیلومتری بین دو کشور فرصتی ارزشمند برای توسعه و شکوفایی مناطق مرزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم همه تحریم ها و فشارها، ملت ایران در علم، فناوری و اقتصاد پیشرفت های زیادی داشته است، امروز ایران را کشوری پیشرفته و فناورانه توصیف کرد که می تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت های متقابل با پاکستان، گام های بلندی در تامین منافع بردارد. پیشرفت هر دو طرف را می گیرد.

رایضی با تاکید بر اینکه تجارت غیررسمی دو کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را مستلزم همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و بازرگانان دو طرف دانست و از فعالان اقتصادی و بازرگانان دو طرف خواست برای تحقق این امر تلاش کنند. ظرفیت دو برابری

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)