اعطای منزلت به زنان از طلایی‌ترین اقدامات امام راحل است

0
(0)

حجت الاسلام علی کمساری شامگاه سه شنبه 21 آذرماه در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی خمینی(ره) که با عنوان «در آستانه خورشید» در سالن همایش های خانه تاریخی برگزار شد. امام خمینی (ره) در خمین با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره). و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی مفتخر بود که شاگرد راه امام (ره) و سرباز مکتب ولایت و رهبری بود که پس از یک عمر تلاش مستمر و مجاهدانه در دست بدترین دشمنان بشریت، دشمنان آزادی و دشمنان خدا. شربت شهادت نوشید.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای کشورمان و شهدای غزه را گرامی داشت.

وی رویداد فرهنگی «بار آستان آفتاب» را اقدامی جدید و بدیع خواند و افزود: حجم اقدامات و برنامه های این هفته در نوع خود بی نظیر است چرا که علاوه بر فرهنگی، اقدامات مختلفی در حوزه هنری، اجتماعی نیز وجود دارد. خدمات، کمک، صنایع دستی مشارکت دانش آموزان و نسل جوان انجام خواهد شد.

کمساری با تاکید بر اینکه همچنان باید به بیانات امام استناد کرد، گفت: روز زن فرصت مغتنمی است تا نقش امام را در احیای جایگاه و منزلت زن بخوانیم. یکی از بزرگترین و طلایی ترین اقدامات امام، عزت بخشیدن به زن است.

وی با اشاره به جایگاه زن در گذشته گفت: زنان در معرض دو انتخاب بودند، یکی اینکه زنی با تقوا باشد، مقام مادری و همسری داشته باشد و از همه فعالیت های علمی و اجتماعی محروم شود و سرنوشت آنها به پایان برسد. با شغل خانه داری و برای حفظ جایگاه زن مسلمان، فرصت رشد و تعالی اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی به آنان داده نشود.

کامساری ادامه داد: در انتخاب دیگر زن، نقش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را ایفا می کرد، اما از شأن فرهنگی و مادری خود فاصله می گرفت و حضور او در اجتماع، حفظ حجاب غیرممکن بود. و عفاف و حدود شریعت، سرعت در دامان فرهنگ غرب و فمینیسم افراطی افتاد.

وی با بیان اینکه این پارادوکس همچنان زنان را آزار می دهد، تصریح کرد: در میان این دو انتخاب، امام روایت سومی را ارائه می کند. بر اساس این روایت، زن می تواند عفت، مادری و مقام همسری داشته باشد و در عین حال نقش اجتماعی خود را ایفا کند و در کنار مردان و حتی فراتر از آن نقش آفرینی کند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر امروز شاهد موفقیت زنان و دخترانی در عرصه های مختلف هستیم که گوی سبقت را از مردان ربوده اند به دلیل همین تفکر است. ضمانت خانواده ها برای حضور زنان در اجتماع بدون خدشه دار شدن در حیا و عفت آنان، زمینه رشد را برای آنان فراهم کرده است. امروزه زنان ما در بسیاری از زمینه ها از مردان پیشرفته تر هستند.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی افکار امام، گفت: اگر افکار امام بازخوانی نشود، دیگران روایت می سازند و افراد متقلب با ایجاد موج زنان و با جعل حقایق به زندگی و آزادی حمله می کنند. نسل کمتر آگاه امروز فریب این امواج را خورده و تحت تاثیر قرار خواهند داد.

کمساری با اشاره به مظلومیت فرهنگ اسلامی گفت: در اندیشه امام فضایی برای رشد و تعالی زنان ایجاد شده است. زنان باید این فرهنگ را احیا کنند و همانطور که مردان در عرصه علمی و فرهنگی فعال هستند، زنان نیز باید در این زمینه ها فعال باشند.

وی با اشاره به کم کاری در حوزه فرهنگ، ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها و نهادهای فرهنگی و علمی به اندیشه امام کم توجهی می شود. باید این تعبیر مقام معظم رهبری را بپذیریم که این انقلاب بدون نام امام در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

کمساری تاکید کرد: باید بیشتر به اندیشه های امام رجوع کرد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)