طرح ایجاد صنعت جدید شهری در خواف با زیرساخت های مناسب و با کیفیت در حال اجراست

0
(0)



ارسلان مالکی امروز 21 آذرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی صنعت شهر جدید حف گفت: در شهر هف با کمبود مسکن مواجه هستیم.

وی بیان کرد: طرح احداث شهرک صنعتی جدید خواف با زیرساخت های مناسب و باکیفیت توسط شرکت های صنعتی و معدنی در حال اجراست و در این راستا دولت زمین رایگان و امتیازات مناسبی را در نظر گرفته و به حمایت های خود ادامه خواهد داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن یک نیاز اساسی است که همه افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند. ضرورت مداخله و مدیریت دولت در موضوع مسکن عمومی بدیهی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 30 تا 60 درصد از درآمد خانوارها به مسکن اختصاص می یابد، اگر دولت در این زمینه دخالت نکند، قطعا دهک های پایین جامعه و افراد کم درآمد نمی توانند صاحب خانه شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کشورهای در حال توسعه با توجه به رشد جمعیت شهری خود، برنامه ریزی مسکن را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و مداخله می کنند تا مردمشان سرپناه و مسکن مناسبی داشته باشند.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز درخواست های زیادی به دولت سیزدهم رسید به طوری که بیش از 4 میلیون و 500 هزار خانوار در ثبت نام اولیه ثبت نام کردند.

ملکی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت نمی تواند در مقابل این چالشی که مردم با آن مواجه هستند سکوت اختیار کند، به همین دلیل طرح کلان نهضت ملی مسکن با همکاری شورای اسلامی برای حل این چالش تبلور یافت و دولت نیز می دانست که کار ساخت و ساز مسکن دشوار است، اما تمایل به اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اتفاقات انقلابی رخ داد به طوری که 38 هزار هکتار به محدوده شهری کشور اضافه شد و تمامی الحاقات با کار کارشناسی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تسهیلات ساخت مسکن از 350 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش یافت و سود تسهیلات از 20 درصد به 18 درصد کاهش یافت.در این راستا ایده شهرها ‘ صنعت ارائه شده است و در حال حاضر در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون برای 110 هزار واحد مسکونی زمین ایمن سازی شده و تلاش داریم تا پایان امسال این رقم را به 200 هزار واحد مسکونی برسانیم.

10 درصد ساخت و ساز ملی مسکن در کشور در این استان انجام می شود

استاندار خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه 10 درصد مسکن ملی کشور در این استان محقق می شود، گفت: اقدامات مقدماتی برای تامین زمین و نیازمندی های ساخت مسکن تا پایان آذرماه گذشته به پایان رسیده است و ما در حال انجام است. در نظر بگیرید، ما موظف به عمل به وعده دولت هستیم.»

یعقوب علی نظری افزود: ساخت 118 هزار واحد مسکونی از پایه گذاری تا تحویل در حال انجام است و اکنون در آستانه فاز دوم کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد از کارهای اجرایی و مسائل اساسی را انجام داده ایم و در این مرحله کار با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، گفت: شهر کاف دارای ظرفیت هایی مانند معادن سنگ آهن، تونل باد، ترانزیت و گردشگری است. و ما بر اساس فرصت هایی که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است، با بهره گیری از آنها، امور این شهر را پیش می بریم.

والی با بیان اینکه به زودی اولین نیروگاه بادی با ظرفیت 200 مگاوات برای برق رسانی به صنایع ساخته می شود، افزود: خط ریلی حف به هرات افغانستان توسعه یافته و ظرفیت ترانزیت حمل و نقل در کریدور شرق و غرب را دارد. ، و حتی بیشتر به آن نگاه کنید. یک خط راه آهن وجود دارد.

نظری گردشگری را از دیگر فرصت های خواف برشمرد و افزود: گردشگری خواف ظرفیت اقتصادی دارد و با فعال سازی ظرفیت و توسعه زیرساخت های راه، برق و آب می توان ظرفیت های اقتصادی خواف را توسعه داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: با وجود اینکه زمین های مورد استفاده مسکن مهر در این استان 285 هکتار است، اما در طرح نهضت ملی مسکن این رقم به 4850 هکتار افزایش یافته است و این مقایسه نشان می دهد که اعطای زمین نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی نسبت به طرح های قبلی 17 برابر شده است.

وحید دایی افزود: ساخت 391 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی گنجانده شده که از این تعداد 195 هزار واحد کمکی، 56 هزار واحد تفریحی، 64 هزار واحد مسکونی روستایی و 75 هزار واحد مالک ساخته شده است.

وی با بیان اینکه زمین برای بیش از 125 هزار واحد ایمن سازی شده و 95 هزار واحد نیز سامانه ثبت شده است، ادامه داد: واحدهای مسکونی در 201 سایت برای ساخت واحد مسکونی در نظر گرفته شده و خراسان رضوی پیشتاز آماده سازی سایت ها است. برای ساخت در هر واحد دارای اتاق نشیمن.

دایی افزود: در حوزه تسهیلات مسکن 86 هزار متقاضی وام مسکن به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد 47 هزار نفر با بانک ها قرارداد بستند، ضمن اینکه بانک های خصوصی در خراسان رضوی وارد این حوزه شدند و به متقاضیان تسهیلات مسکن پرداخت کردند.

مدیرعامل فولاد سنگان نیز در سخنانی گفت: ساخت پروژه شهرک صنعتی جدید در زمینی به مساحت 110 هکتار و برای ساخت 2000 واحد مسکونی برای کارکنان این شرکت از امروز آغاز می شود.

علی امرایی یادآور شد: امکانات رفاهی و هتلداری در این طرح پیش بینی شده است و در تلاش هستیم تا طرح را با بهترین زیرساخت ها اجرا کنیم.

همزمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در کاف، کار آماده سازی 280 هکتار برای نهضت ملی مسکن آغاز شد که 110 هکتار آن مربوط به صنعت نوین شهری و 170 هکتار برای سایر نامزدها خواهد بود. نهضت ملی مسکن در این شهر.

شهرستان خواف با 4 بخش، 6 شهر، 85 روستا، 160 هزار نفر جمعیت و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)