چند توصیه غذایی برای دیابتی های روزه دار

0
(0)



برخی از افراد مبتلا به دیابت می توانند تحت نظر پزشک و پیروی از الگوهای غذایی خاص روزه بگیرند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تاکید می کنند که برخی از بیماران دیابتی می توانند زیر نظر پزشک روزه بگیرند. برای جلوگیری از نوسانات قند خون، افراد دیابتی باید وعده های غذایی سبک را با فاصله 2 تا 3 ساعت مصرف کنند. بنابراین افراد دیابتی باید تا حد امکان نزدیک به اذان صبح سحری بخورند و سحری بخورند.

همچنین از غذاهای غنی از فیبر به ویژه سوپ جو، نخود فرنگی، اسفناج، کدو تنبل و ادویه هایی مانند شنبلیله، تخم گشنیز، تخم رازیانه و خرفه، سماق، گزنه و دارچین استفاده کنید. همچنین مصرف مایعات و دانه های لعاب دار مانند سورگوم، دانه ریحان و دانه های شربتی برای جلوگیری از افت فشار خون و یبوست توصیه می شود.

دیابتی ها باید از روغن های گیاهی برای تغذیه استفاده کنند. مصرف بادام، فندق و پسته برای افراد دیابتی توصیه می شود. ورزش سبک برای دیابتی هایی که دیابت نوع 2 دارند توصیه می شود، ورزش برای این افراد حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار توصیه می شود.

بر اساس اعلام سرویس پزشکی ایرانیان و الحاقیه وزارت بهداشت، دیابتی ها برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون از پرخوری در وعده افطار خودداری کنند. همچنین دیابتی ها در مصرف زولبیا و بامیه برای خوردن شیرینی احتیاط کنند.

همچنین افراد دیابتی باید غذای افطار را با مایعات گرم مانند آب جوشیده، چای سبک و شیرینی های طبیعی مانند توت خشک، کشمش و گاهی خرما شروع کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)