ضرورت رفع بلاتکلیفی در مراکز درمانی شهر تهران

0
(0)



عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رسیدگی به ناامنی ساختمان های درمانی بسیار مهم است، گفت: این گونه مکان ها در زمان بحران و بلایا باید به جای اینکه برای شهر مشکل ساز باشند، آرامش و نگرانی شهروندان را کم کنند.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی در هشتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری که عصر امروز در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران برگزار شد، با اشاره به ساختار سیستماتیک سازمان آتش نشانی، گفت: سازمان آتش نشانی مانند یک سازمان شبه نظامی و مشابه است. شهر تهران با سایر سازمان های شهرداری متفاوت است و باید از نظر بودجه و اختیارات مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بندهای مختلفی که در اجرای برنامه چهارم توسعه دیده شده است تا حد زیادی در سازمان آتش نشانی اجرا شده و قابل تحسین است و سازمان آتش نشانی از معدود سازمان هایی است که به خوبی اهتمام داشته است. از قدم.”

نجفی با حمایت از استخدام آتش نشانان زن خاطرنشان کرد: اقدام بسیار خوبی بود که در برنامه های سازمان آتش نشانی قرار گرفت. حضور زنان در شرایط اضطراری بسیار موثر خواهد بود و امیدواریم در برنامه های جذب نیرو برای زنان آتش نشان وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: امور مربوط به ساختمان های هوشمند، تهیه تجهیزات آتش نشانی، بیمه خودروهای عملیاتی آتش نشانی، آموزش مستمر آتش نشانان و به روز رسانی دانش آنها، برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی برای آتش نشانان و خانواده های آنان، بررسی دوره ای پرسنل از جمله مواردی است که نگرانی شورای شهر که باید با جدیت پیگیری شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: رفع ناامنی ساختمان های درمانی برای ما بسیار مهم است چرا که در مواقع بحران و بلایا چنین مکان هایی باید آرامش و نگرانی شهروندان را کم کند و مشکلی برای شهر نباشد. .

لزوم مدیریت علمی سازمان آتش نشانی

در ادامه این جلسه مهدی بابایی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز به اهمیت پیشگیری از حوادث اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت ما در شورای شهر تهران پیشگیری و اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث و آتش سوزی است چرا که با بررسی موارد مختلف حوادث، ما منشا اکثر آتش سوزی های خانه ها را پیدا می کنیم و ما نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داریم.

وی افزود: حفظ جان و مال مردم و ایمنی آتش نشانانی که در صحنه آتش سوزی و حادثه فعالیت می کنند نیز بسیار حائز اهمیت است و باید از اقدامات فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری و توانمندی نیروی انتظامی بهره ببریم. سازمان صدا و سیما و سایر رسانه ها برای القای آموزه های فرهنگی و بالا بردن سطح شهر.» از فرهنگ ایمنی شهر و شهروندان استفاده کنیم.

بابایی با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی باید به صورت علمی مدیریت شود، گفت: همچنین باید از پتانسیل مرکز آموزش آتش نشانی برای بهره وری و آموزش بهتر آتش نشانان در تهران و شهرستان ها استفاده کرد و آموزش داوطلبان و مردم را در اولویت قرار داد. همچنین باید از ظرفیت خانه های دائمی و داوطلبان در هنگام وقوع حوادث استفاده کنیم و با هم به هم افزایی برسیم.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی در تامین تجهیزات آتش نشانی افزود: برای تامین تجهیزات باید از نخبگان استفاده کنیم و برای حمایت از تولید داخلی باید از تجهیزات تولید داخل استفاده کنیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)