از اشتباه گرفتن با آنتالیا تا توریست نبودن

0
(0)

به گزارش ایسنا، حرمت الله رفیعی تجربه ناموفق و چالش برانگیز ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا را به دلیل فرصت های از دست رفته ناشی از پروازهای واسطه ای در صنعت گردشگری برشمرد و افزود: ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا تنها هزینه ها و مشکلات اضافی را برای مسافران به همراه داشت. . من بارها در این مورد با بخش دولتی و نهادهای امنیتی مکاتبه کرده ام و از آنها خواسته ام که از این سیاست غلط کناره گیری کنند. زیرا این تصمیم تنها به نفع پروازهای ترکیه بود. چرا مردم ایران باید هزینه توسعه شهرهای کوچک ترکیه را بپردازند در حالی که برای رسیدن به مقصد با مشکلاتی روبرو هستند؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف دفاتر خدمات مسافرتی ایران در ادامه به مذاکرات انجام شده اخیر با حوزه گردشگری روسیه اشاره کرد و افزود: این مذاکرات با نظارت دولت روسیه با وزیر توسعه اقتصادی آن کشور انجام شد. کشور. البته اگر مقامات دولتی در این جلسات حضور داشته باشند بیشتر افتخار می کنم، اما دولت عموماً بخش خصوصی را مفید نمی داند. قرار بود تفاهم نامه ای با دعوت از آقایان ضرگامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – و بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی امضا شود که البته فقط آقای بذرپاش در این سفر حضور داشتند. در سفر هیئت روسی به ایران پیشنهادهایی برای اجاره سالیانه هواپیما و مشارکت ایران در ساخت جت 100 سرنشین جدید برای روسیه ارائه شد.

رفیعی در ادامه از آرزوی ایجاد اتحادیه صنفی با کشورهای هدف گردشگری ایران خبر داد و گفت: از کشورهایی که با آنها ارتباط گردشگری داریم و سهم عمده گردشگران دنیا را تامین می کنیم مانند چین، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند و پاکستان برای دیدار در ایران دعوت شده اند. البته مذاکرات برای به نتیجه رسیدن این نشست زمان بر است، اما در نظر داریم با این کشورها تفاهم نامه منعقد کنیم و با حضور این کشورها در ایران اتحادیه صنفی ایجاد کنیم. در حال حاضر مذاکراتی با ترکیه، روسیه و قزاقستان انجام شده است.

گردشگر روس به دنبال لجام گسیخته در ایران نیست

وی سپس به سفر روس ها به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: همیشه انتقاداتی درباره سفر روس ها به ایران وجود داشته که ایران مقصد مناسبی برای آنها نیست. توریستی که از روسیه می آید از سفر به ایران خوشحال می شود و خودشان هم ایران را تبلیغ می کنند، چون با توجه به شرایط فعلی روس ها در دنیا، این بهترین فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.

رفیعی همچنین گفت: البته ما استاد فرصت طلبی هستیم. گردشگران روسی آماده سفر هستند، حدود پنج میلیون نفر از روسیه به ترکیه می روند، گردشگرانی که فقط به ساحل نمی روند. توریست به معنای وحشی نیست. گردشگر می داند به کجا می رود. او در کشور خودش آزادی کامل دارد. ما دیگر بهانه زیادی برای گردشگران نداریم. از سوی دیگر برخی استان های روسیه تمایل دارند از مراکز مذهبی ما استفاده کنند.

سپس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری ایران گفت: فکر می کنم دوستان ما در دولت اراده ای برای گردشگری ندارند و به گردشگری اهمیت نمی دهند. سفیر خارجی که به ایران می آید به محض تقدیم استوارنامه با بخش خصوصی ملاقات می کند تا ببیند شما چند توریست از ایران می فرستید. کدام سفیر ایران این کار را می کند؟

چطور شکست خوردیم؟

وی ادامه داد: قرارداد لغو روادید با روسیه نزدیک به سه سال است که امضا شده اما چرا هنوز اجرایی نشده است؟ کوتاه و ناکافی بود. بخش خصوصی می‌تواند تا حدودی راه را طی کند، اما دولت‌ها باید در این زمینه شرکت کنند. چرا دولت در قانون برنامه هفتم آمار جذب گردشگر خارجی را برعکس کرد؟ در این طرح، جذب 15 میلیون گردشگر هدف گذاری شده است، در حالی که در چشم انداز بیست ساله که زودتر از برنامه هفتم توسعه به پایان می رسد، جذب 20 میلیون گردشگر هدف گذاری شده است. چطور شکست خوردیم؟ اگر دولت دخالت کند، این بازارهای گردشگری را می توان به راحتی به دست آورد. اگر به جلسات زیاد ادامه دهیم و دولت ما را همراهی نکند به نتیجه نخواهیم رسید. گزارش بخش گردشگری دولتی که در اکسپو، جام جهانی و تابستان مشخص است، ضرر بود.

کمک کنید هزینه های سفر واقعی شود

رفیعی در ادامه این نشست خبری به گرانی هتل ها و هواپیماها در ایران اشاره کرد و آنها را عاملی موثر در کاهش سفرهای خارجی به ایران دانست و اظهار داشت: خدمات مسافرتی هوایی و اقامتی در ایران نسبت به بقیه گران است. اما چرا خودمان را فدای مردم می کنیم و آیا آنها را اتوبوس می نامیم؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد: هزینه سفر در ایران باید ارزان باشد. وزیر راه در مورد قیمت بلیت هواپیما طوفانی به پا کرد اما بلافاصله سکوت کرد. کمک به هزینه های سفر.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)