مدیر سوپرمارکت هم زیاد تغییر نمی کند

0
(0)

به گزارش ایسنا، محمدبکر کلیباف در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معلمان نمونه کشور به مناسبت روز معلم با تبریک این روز به معلمان کشور اظهار کرد: بس است امام زمان(عج) (رض) درباره معلمان فرمودند: تعلیم کار پیامبران است. و با زبانی عمیق و دقیق و حکیمانه برگرفته از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ما آموختند که باید برای معلمان ارزش قائل شویم و به وظیفه خود در قبال آنان عمل کنیم. انصافاً شهید مطهری (ره) متفکر و معلم بود. شهید مطهری (ره) معلمی متفکر بود و پس از گذشت بیش از 40 سال از شهادتش، هنوز وقتی صحبت از اندیشه و اندیشه می‌شود، نام شهید مطهری (ره) به ذهن متبادر می‌شود، از این رو نمونه سخنان امام (ره) است. که تدریس کار انبیا و همچنین شهید مطهری (ره) است که در سطح انقلاب اسلامی معلم بوده است.

وی با بیان اینکه «امروز در هر نقطه از کشور که هستیم باید همه قدردان معلمان باشیم و در حفظ مقام و منزلت آنان کوشا باشیم»، یادآور شد: امروز روز بزرگداشت و بزرگداشت معلمان است. روزی که باعث می شود در 365 روز سال که درگیر مشکلات دیگری هستیم به این مشکل اهمیت بدهیم. وقتی به زندگی خود نگاه می کنم، تأثیر چندین معلم را در آن مشهود می بینم: نقش والدین در جای خود ارزشمند است، اما وقتی به گذشته خود نگاه می کنم، می بینم که معلمی که در دوره ابتدایی داشتم چقدر نسبت به ما حساس بوده است. یکی دیگر در مدرسه راهنمایی تأثیر زیادی بر اساس زندگی من گذاشت و هر دو معلم من هنوز زنده هستند و من از آنها به خوبی یاد می کنم. وقتی بچه بودم باید از روستا به شهر می رفتم و معلم از شهر دیگری برای تدریس می آمد. قبل از انقلاب سالی چند بار معلم ریاضی دبیرستان ما را به مشهد می برد. یک ماشین زیارتی و توجه او تأثیرگذار بود. خیلی در زندگی ما بود.

وی با بیان اینکه کار جهادی را نیز از استاد دیگرم آقای عزت الله دهقانی که زمانی نماینده (نماینده حوزه تربت جام در مجلس اول و دوم و حوزه دورود و ازنا در دوره هشتم) بودند، یاد گرفتم. . : آقای دهقانی از قبل از انقلاب ما را به اردوهای جهادی می برد و ما تمام ماه هایی را که در محل خود بودیم به جمع آوری وسایل و تجهیزات برای کمک به مناطق محروم می گذراندیم تا اینکه زمان اردو فرا رسید. به همین دلیل توانستیم گروهی را جمع کنیم و به کمک آسیب دیدگان زلزله طبس بشتابیم. معلم ما همیشه در کنار ما بود، ابتدا در بخش مطالعه و سپس در گروه مطالعه.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه «روحیه تلاش و اخلاص باعث شهرت معلمان می شود»، تصریح کرد: پایه های زندگی من به برکت نقش معلمانم رشد و ارتقا یافته است. بنابراین معتقدم آموزش و پرورش جایگاه فرهنگ است. می گویند آموزش و پرورش مهم ترین مکان برای کار فرهنگی است، اما باید گفت که مهم ترین مکان برای خلاقیت فرهنگی است که شامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… می شود. این بدان معناست که تمامی ادارات حکومتی کشور از آموزش و پرورش سرچشمه می گیرند.

وی با بیان اینکه به عنوان خادمی که از روستا به اینجا آمده ام احساس می کنم آموزش و پرورش مغفول مانده است، تاکید کرد: بارها گفته ام که اگر بخواهیم درست حکومت کنیم باید کیفیت آموزش خوب باشد و اگر ما می خواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم، باید یک دهه به آموزش و پرورش توجه جدی داشته باشیم و زنجیره نسلی را که وارد دبستان می شوند و دبیرستان را رها می کنند مدیریت کنیم. اگر این یک نسل درست تربیت شود می تواند تحولی در کشور ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه «معلمان می توانند کشور را متحول کنند و به همین دلیل می توانیم به یک نظام نمونه دست یابیم»، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید برنامه ریزی و الگوبرداری کنیم؛ در این راستا باید برنامه ریزی و الگوسازی کنیم. برای این الگوسازی توجه به آموزش ضروری است. به دلیل اهمیت آموزش و پرورش احساس می کنم باید به این وزارتخانه توجه شود. حیف است وزارتخانه ای با این اهمیت و مقیاس 16 سال حدود 20 وزیر و مدیر داشته باشد و مدیر یک سوپرمارکت عوض نشود. خیلی زیاد.

قالیباف با یادآوری دوران حضور خود در شهرداری تهران گفت: زمانی برنامه ریزی کردیم که سیستم شهرسازی را تغییر دهیم و طرح تحول آن را بنویسیم و بعد از 85 ماه توانستم این کار را انجام دهم در حالی که قبل از من حداکثر امید به زندگی یک شهردار تهران بود. 18 ماه. حتی اگر فقط 18 ماه در شهرداری بودم نمی توانستم تغییر اساسی ایجاد کنم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود کمبود معلم نباید به سمت استخدام های بی رویه برویم، گفت: تاکید کردم که اگر کمبود معلم وجود دارد سالانه 40 تا 50 هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شوند تا این کمبود جبران شود. تنها راه استخدام معلم، دانشگاه فرهنگیان است. البته این دانشگاه هم مشکلات ریشه ای دارد که باید اصلاح شود و مجلس باید مشکل را به درستی درک کند و راه اصلاح آن را پیشنهاد دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه «وقتی از اراده ملی صحبت می کنیم به این معناست که همه ظرفیت ها باید کار کند و باید از آنها استفاده کنیم»، گفت: گاهی پول داریم اما وقت نداریم اما باید تلاش کنیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. ظرفیت ها به نفع بله تصمیم گیری در مورد آموزش و پرورش. پیشنهاد صریح من در جلسه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم و جلسه رهبری این بود که معلم می تواند بعد از 30 سال خدمت که زمان بازنشستگی اش می رسد بازنشسته شود و ظرف 3 ماه پاداش بازنشستگی خود را بگیرد اما می تواند 5 سال دیگر بماند و ادامه دهد. فعالیت می کند و حقوق ماهیانه خود را دریافت می کند و 5 سال است که ظرفیت معلمان جوان از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به «حمایت وزیر آموزش و پرورش از موضوع اشتغال با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و ادامه به کارگیری معلمان بازنشسته به مدت 5 سال»، گفت: می توانیم به دانشگاه فرهنگیان رسیدگی کنیم. این 5 سال و با استفاده از قدرت های خروجی اونجا اگه ناجا بودم همین کارو کردم. زمانی که ناجا بودم از افسران ارشد استفاده می کردم تا ظرفیت نیروی انتظامی جوان از دانشگاه فارغ التحصیل شود. در این مدت با ساخت دانشگاهی در زمینی به مساحت 30000 متر مربع، دانشکده پلیس را به دانشگاه تبدیل کردیم. همچنین دانشجویان رشته های دیگر دانشگاه ها جذب شدند و به مدت 3 ماه در رشته های الکترونیک، نظامی، حقوق و … آموزش دیدند که به واسطه آن توانستم در مدت 9 ماه به نتیجه خوبی برسم. در نهایت این نیروهای جوان را به صورت انفرادی به کلانتری های مختلف نفرستادیم، بلکه به صورت گروهی به کلانتری اعزام شدند و بدین ترتیب توانستند در آنجا تغییراتی ایجاد کنند و سیستم کلانتری از پایه اصلاح شد. امروزه ظرفیت مادی برای ظرفیت انسانی فعال در آموزش و پرورش فراهم است، بنابراین باید تلاش کنیم با این رویکرد از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند به شما توفیق داده که رشته خدمت حرفه ای را انتخاب کرده اید، گفت: در دوران سربازی می گفتم امنیت شغل نیست بلکه عشق است. اگر معلم هم عشق است و هم بار سنگینی بر دوش ماست. مطمئن باشید اگر برای خدا قدمی بردارید قطعا خداوند گره شما را در عرصه مادی و معنوی باز می کند.

وی همچنین با بیان اینکه «گاهی اوقات تصمیمات ما حتی اگر درست باشد تغییر می کند یا به تأخیر می افتد»، اظهار داشت: با این حال به عنوان خادم و خدمتگزار مردمی که امروز در شورای اسلامی هستم، با اطمینان می گویم که ایشان نمایشگاه آموزش و پرورش را همراهی کردند. و سعی می کنم کیفیت آموزش را بالا ببرم. برنامه پنج ساله هفتم را که شامل حدود 15 مصوبه در حوزه آموزش و پرورش است حتما مطالعه کنید و پیگیر اجرای این موارد خواهیم بود.

قالیباف با تأکید بر اینکه «معتقدیم اجرای تبلیغی که مدیریت در مورد تولید بیان کرده است، اولویتی جز مدرسه نیست»، کیفیت و انصاف را در کنار هم مهم می داند و می افزاید: اگر کیفیت نباشد و ما باشیم. فقط به دنبال انصاف هستیم، آن وقت عملاً ناشایست هستیم.” ما عادلانه تقسیم کرده ایم، که معنی ندارد، بنابراین باید تمام جامعه برای کمک به معلم جمع شوند. در این زمینه انجمن اولیا و معلمان فلسفه وجود دارد. که باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه مدرسه، مسجد، محله، خانه و مجازی 5 ظرفیتی است که می تواند کشور را از پایه متحول کند، گفت: اگر این چرخه درست بچرخد آموزش و پرورش در این چرخه گسترش می یابد. ظرفیت والدین و معلمان نیز در این بخش از آموزش مهم است و باید کار کند. علاوه بر این باید زیرساخت های محله را درست کنیم و ارتباط بین مردم و مسجد را ایجاد کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی نتوانیم مشکلی را به مشکل تبدیل کنیم و افرادی برای حل این مشکلات نداشته باشیم، مشکلات باقی می‌ماند، بنابراین باید مشکلات را تبدیل به مشکل کنیم و مردم را برای حل این مشکلات تربیت کنیم. ما امامان تحول بودیم و در گام دوم انقلاب نیازمند این تحول هستیم. امروز آموزش و پرورش سردمدار این تحول است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)