رئیسی: باید برای کشور ثروت آفرینی کنیم/ مردم با سخنرانی امید ندارند

0
(0)

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه باید برای خدمت خالصانه به مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: شهر قم دارای هویت فرهنگی، علمی و دینی است که علم را به کشورهای دیگر گسترش می دهد و این شهر یک مرکز علمی و فرهنگی است و به یک پژوهشگاه تبدیل شده است. هر یک از بلندگوهای قم یک چراغ راهنما هستند.

وی ادامه داد: اولین تاکید من به مدیران این است که باید از هویت پدرخوانده محافظت کنند. دشمن به خصوص نسبت به کوم حساس است. حفظ و ارتقای این هویت وظیفه ماست. مدیران مسئول سبک زندگی در این استان هستند. کار در قم نقاط مشترکی با استان های دیگر دارد و البته چیزهایی هم هست که متفاوت است.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی در این استان نیز مانند سایر استان ها باید انجام شود اما هویت قم باید حفظ و ارتقا یابد. ناظران فرهنگی کشور وظیفه خطیری دارند که آسیب را بشناسند و به موقع هشدار دهند و اقدام کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پذیرایی از زائران بسیار مهم است. زائر محترم است و وظیفه مدیران استان قم است که از او به خوبی پذیرایی کنند.

رئیسی با بیان اینکه تخصیص بودجه در سراسر کشور و استان قم باید عادلانه انجام شود، افزود: سند تخصیص بودجه ما یک توافق سرزمینی است. یک جا نسبتاً خوب است و یک جا نسبتاً کمتر و یک جا می توان آن را محروم کرد. عدالت توزیعی باید بر اساس هدف سرزمینی انجام شود. قم دارای یک جمعیت ثابت و یک جمعیت متغیر است که هر دو باید محاسبه شوند. اکنون حضور زائران در قم به دلیل افزایش امکانات افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اساس ما اجرای توزیع عادلانه است، گفت: تامین اشتغال و مسکن و کاهش تورم محور برنامه اقتصادی دولت است. کار بزرگی در ساخت 30 هزار خانه در قم انجام می شود. در آینده نزدیک شاهد حل مشکل 30 هزار خانواده خواهیم بود. قرار است 71 هزار خانه در این استان ساخته شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: برخی خانواده ها در پرداخت اقساط مسکن نهضت ملی مسکن مشکل دارند و خانه های خود را به دیگران واگذار می کنند.

رئیسی ادامه داد: زمین هایی در استان قم داریم که به نهادهای فرهنگی واگذار شده است، برخی از این زمین ها بعد از گذشت یک دهه ساخته نشده است و اگر این نهادها موفق به ساخت نشدند باید تصمیم گرفته شود که از این فرصت استفاده شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام اساس توسعه در قم است. رهبری همه نیروهای انقلاب از هرگونه اختلاف پرهیز کردند. فکر نکنید که اگر از دیگری کوتاهی کنیم به ما اضافه می شود. طرف دیگر را می شود تراشید، اما به آن طرف اضافه نمی شود و به آن سبد نمی رود یا در سبد دیگری می رود و جای دیگری می رود. قدرت ها باید صرف پیشرفت شود.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: مردم و مدیریت انتظار دارند برنامه ها و تصمیمات را پیگیری کنند. کار باید انجام شود. کار از این دولت به آن مجلس، از مجلسی به مجلس دیگر کشیده نشود. این تاخیرها به کشور آسیب می زند. نمونه آن سیل سیستان و بلوچستان است. سد خیر را در این استان افتتاح کرده بودیم که نقش اساسی در جلوگیری از کاهش خسارت داشت. وقتی به موقع انجام شود این اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: دشمن نمی خواهد کشور جلو برود و مردم را فرا می خواند. باید با کار مردم را امیدوار کنیم. با سخنرانی نمی توان مردم را امیدوار کرد. هر کدام از ما باید با تلاش و کوشش به مردم امید بدهیم.

وی با بیان اینکه موضوع مترو و مونوریل قم در حال رصد است، گفت: وضعیت فعلی این حوزه در قم در خصوص مترو و مونوریل احساس ناامیدی و احساس ناکارآمدی ایجاد می کند. می توان گفت طرح را برای بررسی درست بودن یا نبودن تصمیم اول می آورید. حالا باید مشکل را حل کنیم. 240 هزار واحد مسکونی برای دولت باقی مانده که مربوط به تعهدات دولت های گذشته است، اما وزیر ما متعهد به تامین اعتبار و تکمیل مولد این واحدهای مسکونی است و 140 هزار واحد مسکونی تکمیل شده است. ما بهتر است این بار را از روی زمین برداریم.

رئیسی افزود: دلیلی ندارم که در دولت مشکلات را به مردم طرح کنم. رسالت ما حل مشکلات است. مدیران باید حل مشکلات را در دستور کار قرار دهند. اگر تلاش کردیم و مشکل حل نشد، به مردم بگوییم، زیرا مردم صداقت را دوست دارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم که چه تصمیمی برای اجازه فاضلاب قم وجود دارد. ابعاد مشکل دریاچه نمک را بررسی کنیم تا مشکل زیست محیطی ایجاد نکند. اندازه های این دو طرح تا یک ماه دیگر بررسی می شود.

وی تاکید کرد: باید برای کشور ثروت خلق کنیم. شرکت های دانش بنیان جایی هستند که ثروت تولید می شود. از ابتدای دولت تعداد این شرکت ها از 5000 به 10000 افزایش یافته و 2 میلیارد دلار ثروت ایجاد کرده اند. برای تولید ثروت نباید از راهی پیروی کرد که به مردم فشار آورد.

رئیسی گفت: حضور شهروندان در قم باید با سازوکار مشخصی انجام شود. حضور اتباع خارجی برای تحصیل در قم اشکالی ندارد و این خوب است اما تحصیل و ازدواج و کار آنها باید زیر نظر سازمانی انجام شود. حرکت شهروندان باید سازماندهی شود. این نظارت باید تقویت شود.

وی در پایان گفت: پول، برنامه و کارشناسان مهم است اما مدیریت مهمتر است. بودجه و برنامه هست اما کار انجام نشده است. او متخصص بود، اما از او استفاده نشد. افزایش بهره وری مهم است و باید از امکانات به خوبی استفاده کرد. نقش مدیر در اجرای برنامه نقش محوری و اولیه است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)