«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

0
(0)

به گزارش ایسنا، این کتاب در 106 صفحه با شمارگان 200 نسخه و قیمت 250 هزار تومان در انتشارات سیب کال راهی بازار کتاب شد.

در کتیبه پشت جلد کتاب آمده است: «مصطفی عظیمی فر در کتاب چشم ها فقط برای دیدن نیست، اضطراب های اجتماعی خود را از دنیای اطراف در قالب کوتاه ترین داستان ها و آثار ادبی به تصویر کشیده است.

از دیگر آثار این نویسنده می توان به «هزار سال پس از سقوط و هر خودی همیشه تنهاست» (نشر کتاب هرمز) و «من نویسنده این کتاب نیستم» (نشر سیبکال) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: حوالی ظهر به محله خودمان می رسم. مرد جوانی با ماشینی شیک و گرانقیمت از کنارم می گذرد و ردی از گرد و خاک روی موها و لباس هایم باقی می ماند. خیلی زود شروع به مقایسه آنچه دارم با این شخص می کنم. دارم به کفش هایم نگاه می کنم! غبار آلود و خسته به نظر می رسند. یک سالی می شود که دوچرخه ام را فروخته ام تا گیره ای بخرم. از آن روز به بعد تنها وسیله نقلیه ای که دارم پاهایم است و بسیار دردناک است.

پشیمانی که شرایط را ایجاد می کند شروع به بیدار کردن حسادت می کند. اما خیلی زود با هشداری مواجه می شود که می گوید: به دارایی های مادی دیگران حسادت نکن. زیرا آنها و پیشینیان یا تمام تلاش خود را کرده اند و راضی بوده اند و یا به آبروی خود لطمه زده اند. حالا اینطور است، یا زیاد تلاش کنید یا…

خوشبختانه حسرت اخطار را می پذیرد و من…”

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)