کره جنوبی اولین مازاد تجاری خود را در فروش خودرو ثبت کرد

0
(0)



به گزارش ایسنا، کره جنوبی اولین مازاد تجاری خود را در 16 ماه گذشته در ماه ژوئن به ثبت رساند که به دلیل صادرات قوی خودرو و کاهش واردات انرژی کمک کرد.

وزارت بازرگانی این کشور گفت صادرات اصلی این کشور نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش یافته است، در حالی که انتظارات اقتصاددانان برای کاهش 3.6 درصدی وجود دارد. صادرات در اردیبهشت 15.2 درصد کاهش یافت. در همین حال، کل واردات در ژوئن 11.7 درصد نسبت به 14 درصد در ماه قبل کاهش یافت که منجر به مازاد تجاری 1.1 میلیارد دلاری شد که اولین مازاد از فوریه 2022 است.

داده ها جدیدترین نشانه هایی هستند که نشان می دهد تقاضا برای کالاهای کره جنوبی رو به کاهش است.

علیرغم بهبود، عدم قطعیت در زمان رونق تولید تراشه، محرک اصلی رشد اقتصادی برای کره جنوبی، باقی مانده است. تقاضای آینده تا حد زیادی به توسعه قوی تر چین، بزرگترین شریک تجاری آن بستگی دارد.

به گزارش رویترز، صادرات چیپس کره جنوبی پس از افت 36 درصدی در ماه مه، 28 درصد در ژوئن کاهش یافت و صادرات فرآورده های نفتی نیز 41 درصد کاهش یافت. صادرات خودرو به خارج از کشور 58 درصد افزایش یافت. صادرات به چین نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است که سیزدهمین ماه متوالی کاهش را نشان می دهد. صادرات به ایالات متحده، دومین شریک تجاری کره جنوبی، 1.8 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)