ابلاغ دیدگاه ها و برنامه های اعضای لیست معتمدین شهرستان ری

0
(0)

به گزارش ایسنا، همایش مردمی امان (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) شامگاه دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 با حضور 7 نفر از لیست این ائتلاف برای مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی برگزار شد. در مسجد علی بن ابیطالب (ع) شهر ری و جمعی از مردم به وقوع پیوست.

** جراره: آمده ایم در حوزه قانون گذاری تحول ایجاد کنیم

در ابتدای این همایش ابوالقاسم جراره از اعضای سازمان برگ آمنا به بیان سوابق خود پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نعمتی گرانبها است و همه گلایه هایی که وجود دارد حق و حقیقت است و دغدغه ها و دغدغه های مردم است. پاسخ داده نشده است، اما نباید برای مردم نعمت باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیمه پر لیوان را باید دید و خدا را شکر کرد، گفت: کشوری که 7 درصد منابع جهان و یک درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد، شایسته وضعیت موجود نیست. اظهارات و تاکیدات مدیریت در سالهای گذشته نادیده گرفته شده است. آنها سال هاست که موضوع تولید را مطرح می کنند، اما از سوی صاحبان قدرت مورد غفلت قرار گرفته است.

دبیرکل شبکه راهبردی دوستان انقلاب اسلامی (شریان) ناامنی اقتصادی و مهجوریت را یکی از دغدغه های مردم دانست و بر لزوم رسیدگی به آن تاکید کرد و گفت: حوزه نظارت بر نیروی انتظامی حوزه ای است که مورد غفلت قرار گرفته و متاسفانه در این زمینه ضعف جدی دارد. در حوزه قوانین، قوانین خوبی وجود دارد، اما مشکل این است که به درستی اجرا نمی شود. مردم نگران مسئولی هستند که 6 سال وزیر مسکن بوده اما خانه نساخته است. مردم دغدغه هایی دارند اما پشت این انقلاب هستند.

جراره همچنین با بیان اینکه برای ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری به آمنا آمدیم، گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم تلاش کند تا اتفاقات بهتری بیفتد و این امر را به طور جدی اجرا کند مردم اجرای قانون را رعایت کنند.

** نوابه: نحوه اداره مجلس باید تغییر کند

خوزه چوسیریا نماینده مردم و عضو لیست معتمدین دور دوم انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت دور دوم انتخابات در تهران گفت: بیش از 50 درصد نمایندگان مجلس در تهران خواهند بود. در دور دوم انتخابات انتخاب شدند.»

وی در ادامه گفت: همه اهمیت مجلس را می دانند و قوانین مهم بسیاری در مجلس تصویب شده که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. یکسان سازی حقوق بازنشستگان با کارگران از آخرین مصوبات مجلس در قالب برنامه هفتم پیشرفت است.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه کار اجرایی وظیفه دولت است و مجلس نیز وظایف تقنینی و نظارتی دارد. این تفکر باید اصلاح شود و تا حدودی این اصلاح صورت گرفته است.

نوباوه همچنین گفت: یکی از مشکلات مجلس این است که مردم گاهی قوانینی را می بینند که مورد قبولشان نیست. دلیل این امر به روز نبودن قوانین است. در حقیقت یکی از وظایف مجلس، وضع قوانینی است که نیازهای روزمره جامعه را برآورده کند. مجلس کارآمد، مجلسی است که پاسخگوی نیازهای روز باشد، اما متأسفانه دست هایی در مجلس هستند که نگاه مستبدانه و نگاه سیاسی خاصی به مسائل دارند.

وی افزود: یکی از کارهایی که مجلس با ساختار جدید انجام خواهد داد، تغییر نحوه اداره خودکامگی مجلس است. تلاش مجموعه متولیان این است که این تحول در آینده شورای اسلامی تکمیل شود.

** اخلاقی: عدالت آموزشی باید برقرار شود

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش ریحانه احالی یکی دیگر از اعضای لیست معتمدین مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان در عرصه علم و آموزش پیشگام هستند، بیان کرد: انشاالله از طریق معلمان به اهمیت آموزش و پرورش پی ببرند و بدانند که طبق دستور مدیریت سرمایه گذاری برای معلمان و آموزش و پرورش نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه سرمایه گذاری نیز هست.

وی افزود: سال ها که توفیق خدمت به فرزندان مردم را داشتم با مشکلات عدیده ای مواجه بودم. درست است که ما در جامعه مشکلات معیشتی، اقتصادی، مسکن، خودرو، ازدواج و اشتغال داریم و یک نماینده مجلس باید برای همه این مشکلات برنامه داشته باشد اما مهمتر از همه این است که آموزش و پرورش نسلی است که باید آینده مردم را رقم بزند. کشور برای فرار از دست آنها

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به جایگاه رفیع ایران اسلامی باید نواقص آموزش و پرورش برطرف شود و عدالت آموزشی توسط مسئولان در اقصی نقاط کشور برقرار شود، گفت: انشالله در صورت توفیق حضور پیدا کند. مجلسی با جدیت دنبال عدالت می رود، من تربیتی می شوم.

اهلی با بیان اینکه «روی دیگر سکه ارزش آموزشی به فرهنگیان گران قیمت برمی گردد»، افزود: روزی روزگاری معلمان چنان جایگاهی داشتند که از آنها برای مهم ترین مناصب رهبری در کشور استفاده می شد، اما امروز متأسفانه جایگاه این بستگان بسیار تنزل یافته است و شاید عدم توجه به معیشت این بستگان. یکی از دلایل این وضعیت است; همکاران من کسانی هستند که در دوران کرونا و برف و طوفان دست از کار کشیدند و همیشه احساس مسئولیت می‌کردند، بنابراین فکر می‌کردم بالا بردن مقامشان کمترین کاری است که باید برایشان انجام دهیم.

وی همچنین بیان کرد: در کنار حقوق فرهنگیان، ایثارگران جامعه بالاترین جایگاه را دارند. شاید کمترین درصدی از جامعه نباشد، اما آنها در این سالها بیشترین آسیب را دیده اند. حل مشکلات آنها بخشی از برنامه های ما خواهد بود.

** اسکندری: یکی از برنامه های مجلس آینده اصلاح قانون کار خواهد بود

همچنین صالح اسکندری یکی دیگر از اعضای لیست معتمدین مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی در این همایش گفت: یکی از آسیب هایی که نظام قانونگذاری ما از آن رنج می برد، مشکل عدم اولویت بندی و دستور کار است. امروز معیشت کارگران در کشور سخت است و توده کارگران روز به روز تنگتر می شود و قوانینی علیه جامعه کارگری و به نفع طبقه سرمایه دار تصویب می شود که نارضایتی توده ای را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های مجلس آینده تغییر قوانین کار خواهد بود، گفت: 4 سال از مجلس یازدهم می گذرد و اکنون دولت در حال تهیه لایحه اصلاح قوانین کار است. آیا مجلس نباید زودتر برای تغییر آن اقدام می کرد؟ مجلس به جای پرداختن به معیشت مردم در حوزه اشتغال، به مسائلی می پردازد که یا در اولویت نیست یا در مراحل بعدی قابل رسیدگی است.

این کاندیدای انتخابات شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران همچنین بر لزوم برخورد با مهاجران و اتباع غیرمجاز افغانستانی تاکید کرد و گفت: ما با برادران هم دین افغان هستیم، اما این به معنای زیر پا گذاشتن قوانین نیست. بسیاری از کالاهایی که سالانه در اختیار آنها قرار می گیرد توسط بسیاری از این شهروندان غیرمجاز مورد استفاده قرار می گیرد و این مسائل باید ساماندهی شود.

اسکندری در بخشی دیگر از اظهارات خود از طرح تقسیم استان تهران انتقاد کرد و گفت: آقایانی که بعد از 45 سال کشور را به جایی رسانده اند که می خواهند تهران را به دو استان تقسیم کنند و شهر ری را به دلیل عدم اجرای سیاست های آمایش فضایی از تهران جدا کنند، بدانند که شهر ری جدا نخواهد شد. از تهران و مردم شهر ری به هیچ وجه این سوال را نمی پذیرد.

وی همچنین بر لزوم ارتباط مستقیم مردم با نمایندگان حوزه های انتخابیه تهران تاکید کرد و گفت: در آمنا و شریان اطمینان حاصل می کنیم که نمایندگان تهران در همه نقاط حوزه از جمله شهر رای، پردیس دفاتر داشته باشند. اسلامشهر و تهران پاسخگوی مردم باشیم.»

** عزیزی: راهبرد ما در مجلس دوازدهم اجرای کامل برنامه هفتم است

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش، ابراهیم عزیزی یکی دیگر از اعضای لیست معتمدین مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص جزئیات برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه بر اساس سیاست های کلی ابلاغی و مصوب مقام معظم رهبری مانند برنامه های قبلی ناقص اجرا نشود. راهبرد ما در مجلس دوازدهم اجرای کامل برنامه هفتم است و لیست متولیان نیز افرادی هستند که می خواهند دستورات آقا را صددرصد به درستی و به موقع انجام دهند.

** محمودی: قطعا از حقوق مردم دفاع می کنیم

سید مرتضی محمودی یکی دیگر از اعضای لیست معتمدین مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی نیز در این همایش در سخنانی کوتاه اظهار داشت: در صورت ورود به مجلس موضوع مسکن را در کمیسیون عمران پیگیری می کنم و خواهیم داشت. قطعاً از حقوق و خطاهای مردم محافظت کنید، در برنامه مجاز است. به دلیل عدم نظارت برخی کارگزاران، قانون را پوشش خواهیم داد.

و تاکید کرد: هر چقدر برای مردم کار کنیم و برای خدمت به مردم بدویم، باز هم کافی نیست و مردم همیشه طلبکار و مسئولان همیشه بدهکار هستند.

** فلسفی: وعده های صادقانه باید در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی محقق شود

به گزارش ایسنا، پیمان فیلسفی یکی از اعضای لیست معتمدین مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی در پایان این همایش با بیان اینکه برنامه هایی برای مجلس دوازدهم در قالب لیست داریم، گفت: متولیان امر» و تصریح کرد: تلاش می کنیم رویکرد و تحول جدیدی ارائه دهیم، هم در داخل مجلس و هم در خروجی های مجلس ایجاد تحول و تحول کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم باید با مجالس گذشته متفاوت باشد چرا که اینجا فضای جدیدی است و دستاوردهای انقلاب ما کم نیست. آخرین دستاورد کشور در حوزه دفاعی و امنیتی است که با عملیات صادق محقق شد. سایر وعده های صادقانه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز باید محقق شود. در زمینه اقتصادی هنوز به جایگاه در خور شأن ملت شریف ایران نرسیده ایم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)