کشفی جدید برای پزشکان باستانی

0
(0)


در نتیجه مطالعه ابزار پزشکی دوران روم، محققان به این نتیجه رسیدند که شاید این ابزار پزشکی شاهدی بر فعالیت گروهی از کارکنان بهداشتی باشد.

به گزارش ایسنا، محققان با بررسی صدها ابزار پزشکی مربوط به دوران روم به این نتیجه رسیدند که این ابزارها ممکن است جزو اولین نمونه های شناخته شده فعالیت های پزشکی گروهی یا حداقل شواهدی دال بر محلی باشند که افراد فعال در حوزه مراقبت های بهداشتی در آنجا گرد هم می آمدند. مردم را شفا دهد

لایو ساینس در گزارشی اعلام کرد که در مجموع 348 شیء مرتبط با پزشکی در منطقه آلیانوی، یک شهر روم باستان که محل یک حمام بزرگ در ترکیه امروزی بود، پیدا شد. تعداد زیاد این آثار باستانی 1800 ساله ممکن است نشان دهد که این مکان زمانی یک مرکز پزشکی باستانی را در خود جای داده است. این ابزارها در حفاری‌هایی که بین سال‌های 1998 تا 2006 انجام شد، کشف شدند. بیشتر این اشیاء تاریخی که در طول سال‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند، در دو ساختمان که بخشی از یک مجموعه ساختمانی بزرگ‌تر بودند، یافت شدند.

سارا یومانس، باستان شناس کالج سنت مری در مریلند، در مقاله ای نوشت: «Alianway احتمالاً یکی از اولین نمونه های فعالیت های پزشکی گروهی و سازمان یافته است.

این محقق در ادامه مقاله خود توضیح می دهد: طبقه بندی و تنوع ابزارهای جراحی نشان می دهد که در آلیانوی عمل های جراحی نسبتا پیچیده ای انجام شده است.

این موارد شامل ابزارهایی است که برای از بین بردن بواسیر و همچنین ابزارهایی برای استخراج سنگ مثانه و کلیه استفاده می شود. ابزار دیگری که ممکن است برای جراحی آب مروارید یا برداشتن عدسی تیره از چشم فرد و زخم های بخیه استفاده شده باشد نیز در این مرکز درمانی یافت شد.

کشفی جدید برای پزشکان باستانی

Yeomans در ایمیلی به Live Science گفت: «محققان نمی دانند که در هر زمان معین چند پزشک در سایت کار می کردند، اگرچه بسته به دوره زمانی احتمالاً ده ها یا بیشتر وجود داشت.

با این حال، در حالی که این کارکنان بهداشتی در یک مکان کار می کردند، به این معنی نیست که آنها با یکدیگر کار می کردند.

Yeomans برای روشن کردن این نکته گفت: “لطفا توجه داشته باشید که این یک “فعالیت” سازمان یافته بود و به این معنی نیست که همه آنها برای یک تجارت به معنای امروزی کار می کنند. فعالیت آنها بیشتر شبیه به کار در “خیابان هارلی” است که در قرن نوزدهم در لندن یافت شد، جایی که انواع پزشکان یا متخصصان در یک خیابان دفتر راه اندازی کردند.

دانیش بایکان، استاد باستان شناسی در دانشگاه تراکیه که در تحقیقات اخیر شرکت نداشت اما پایان نامه دکترای خود را در مورد آلیانوی به پایان رساند، در ایمیلی به Live Science نوشت که او نیز قبلاً اکتشافات مشابهی انجام داده بود.

بایکان همچنین به این نتیجه رسید که از این ابزار باستانی برای عملیات های مختلف استفاده می شد. او پیشنهاد کرد که جالینوس، پزشک باستانی که بین سال های 129 تا 216 پس از میلاد زندگی می کرد و در نزدیکی پرگامون زندگی می کرد، احتمالاً در آلیانویی کار می کرد.

اسناد باستانی نشان می دهد که جالینوس با موفقیت گلادیاتورهای مجروح را عمل کرده و احتمالاً این عملیات را در آلیانوی انجام داده است.

پتی بیکر، مدرس ارشد مطالعات کلاسیک و باستان شناسی در دانشگاه کنت در بریتانیا، که در تحقیقات اخیر دخالتی نداشت، گفت که جای تعجب نیست که این مرکز پزشکی در نزدیکی گارامبا واقع شده است. در جهان روم، بسیاری از ابزار پزشکی در ساختمان های حرارتی یافت شد. زیرا چشمه های آب گرم مکان هایی بودند که مردم برای دریافت خدمات پزشکی به آنجا مراجعه می کردند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)