کودکان از چه سنی می توانند ماست بخورند؟

0
(0)



ماست اولین شیر غذایی است که به عنوان غذای کمکی به کودک داده می شود.

به گزارش ایسنا، نوزادان از شش ماهگی می توانند طعم ماست را بچشند. ماست یک راه عالی برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می شود تا مکان مناسبی برای معرفی میوه ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهد برد.

ماست دارای پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، روی برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی، و B12 برای کمک به رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم است. ماست بافت لطیفی دارد و کسانی که برای اولین بار با این غذا روبرو می شوند به راحتی پذیرفته می شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیر از کیفیت خوبی برخوردار است. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

در شش ماهگی شیر مادر و در شرایط خاص شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک است و برای اولین سال زندگی او خواهد بود و پس از آن آماده می شود تا از غذاهای دیگر مانند ماست نیز استفاده کند. در شش ماه اول زندگی، شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن باید تنها منبع تغذیه کودک باشد.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ماست ساده بهترین انتخاب برای کودک شماست، زیرا سرشار از مواد مغذی است و قند اضافه ای ندارد و می تواند پایه و اساس ماجراجویی فوق العاده بعدی کودک شما باشد.

افزودن میوه یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده راهی جذاب برای معرفی طعم ها است. هلو یا موز له شده را با ماست مخلوط کنید تا یک تجربه شیرین داشته باشید. همچنین، پوره سیب زمینی شیرین را با ماست مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه داشته باشید. ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند مرغ له شده یا لوبیا همراه کنید.

از 12 تا 23 ماهگی، کودک در حال رشد شما می تواند میزان مصرف لبنیات خود را به دو وعده در روز افزایش دهد. می تواند ترکیبی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم معرفی کنید، صحبت کنید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)