کتاب هایی که شخصیت شما را آشکار می کنند؟

0
(0)


ایسنا/ خراسان رضوی بدون دانستن آن، سبک خواندن شما شخصیت شما را آشکار می کند.

ترجیحات روزمره مردم چیزهای زیادی در مورد اینکه چه کسی هستند می گوید، و یک راه عالی برای درک ماهیت واقعی مردم این است که چگونه می خوانند و چه می خوانند.

انواع سبک های کتابخوانی

سبک های خواندن انواع مختلفی دارند، از جمله سرگرم کننده و تصادفی، متصل و طولانی، سریع و کاربردی، و همه یا هیچ.

در سبک سرگرم کننده و غیررسمی، افراد به دلیل ماهیت خودجوش در الگوهای خواندن خود تصادفی تر هستند. این افراد گاهی اوقات زمان زیادی را صرف مطالعه می کنند و بعد از آن مدتی هیچ کتابی نمی خوانند. برای آنها، الگوی معمول این است که 2 تا 3 کتاب را در یک زمان بخوانند و بدون اینکه هر کدام را تمام کنند، از یک کتاب به کتاب دیگر می روند. تنوع چاشنی یادگیری این گروه است. از کتاب های عاشقانه، علمی تخیلی، علمی و تاریخی گرفته تا متن هایی که ذهن آنها را درگیر می کند. آنها برای ماجراجویی، سرگرمی، توسعه تخیل خود و دور شدن از زندگی روزمره مطالعه می کنند. آنها تبلت در حال حرکت، کتاب در خانه و فایل های صوتی در ماشین را ترجیح می دهند.

یک گروه مرتبط و پایدار از خوانندگان سازگارتر است. آنها معمولاً یک کتاب را در یک زمان می خوانند و قبل از شروع کتاب بعدی آن را تمام می کنند. این گروه همیشه کتاب دارند، داستان‌های تخیلی را مانند رمان‌های معمایی ترجیح می‌دهند و هر عنوانی از نویسنده‌ای که دوست دارند می‌خوانند. بر اساس موقعیت زندگی که در آن قرار دارند، می‌توانند روی تزکیه نفس یا یادگیری تمرکز کنند و کتاب‌های داستان واقعی به انتخابی محبوب برای آنها تبدیل می‌شوند. برای این دسته از افراد، کتاب‌های صوتی هنگام رانندگی یا انجام کارهای روزمره عالی هستند، اگرچه اکثر خوانندگان این گروه کتاب‌های واقعی را ترجیح می‌دهند. آنها به در آغوش گرفتن یک کتاب واقعی علاقه دارند، خواندن برای آنها راهی برای خودسازی است. ایجاد یک فضای مطالعه شخصی راحت، آنها را بیشتر به مطالعه جذب می کند زیرا می خواهند در هنگام مطالعه در مکانی راحت و دنج باشند.

کتاب هایی که شخصیت شما را آشکار می کنند؟

گروه سوم به کتابی نیاز دارند که به سرعت با آنها صحبت کند، نیاز عملی زندگی آنها را برآورده کند یا کتابی بسیار سرگرم کننده باشد که به زندگی روزمره ارزش می بخشد. آنها همچنین می توانند برای درک نتیجه گیری داستان به انتهای کتاب مراجعه کنند و مشخص کنند که آیا ارزش وقت گذاشتن برای خواندن کتاب را دارد یا خیر. کتاب‌های صوتی مورد علاقه این افراد است زیرا می‌توانند همزمان با گوش دادن به یک کتاب، چند کار را انجام دهند. تبلت یا کتاب کاغذی گزینه ای برای سفر است و یکی از دلایلی که این گروه کتاب کاغذی را ترجیح می دهند این است که نتیجه فیزیکی مطالعه خود را ببینند و بدانند چقدر خوانده اند و چقدر مانده است. کتاب های خودیاری یکی دیگر از موارد مورد علاقه این گروه است، اما اگر داستان بخوانند، یک داستان تاریخی خوب محبوب می شود. اگر کتابی به اندازه کافی جالب نباشد، نیازی به اتمام آن احساس نمی کنند. آنها افرادی هستند که بیشتر از مطالعه برای کتاب وقت می گذارند.

افراد گروه چهارم همه یا هیچ می خوانند، یا دوست دارند بخوانند یا نه. خواندن باید در زندگی ارزش ایجاد کند تا احساس کنند ارزش وقت گذاشتن را دارد. در عین حال، خوانندگان گروه چهارم، حتی اگر آن را دوست نداشته باشند، احتمالاً کتاب را تمام می کنند. سرشت ثابت آنها این افراد را ایجاب می کند که به طور کامل از کتاب پیروی کنند. آنها قبل از تصمیم گیری بیشترین زمان را صرف خواندن نقد کتاب می کنند. آنها به ژانرها و نویسندگان خاصی که دوست دارند وفادار هستند تا وقت خود را تلف نکنند. برای آن ها کتاب های کاغذی در اولویت هستند زیرا کتاب های صوتی را جزو کتاب ها نمی دانند. با دانستن این موارد، شما جزو کدام گروه هستید؟

کتاب هایی که شخصیت شما را آشکار می کنند؟

شخصیت افراد بر اساس سبک داستان

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که از خواندن کتاب های اکشن/ماجراجویی لذت می برند، سخاوتمندترین افراد هستند. یک نظرسنجی از 2000 خواننده معمولی، تفاوت های شخصیتی بین طرفداران ژانرهای مختلف را بررسی کرد و نشان داد که خوانندگان ماجراجویی بیش از 20 درصد سخاوتمندتر از خوانندگان غیرماجراجویی هستند.

جای تعجب نیست که خوانندگان عاشقانه اغلب یا همیشه خیالباف هستند (37 درصد)، اما به احتمال زیاد می گویند که نگران هستند (52 درصد). از سوی دیگر، کسانی که از خواندن بیوگرافی لذت می برند کمترین احتمال نگرانی را به طور منظم دارند (49%).

در میان همه ژانرها، کتاب های داستانی (37٪)، رازآلود یا جنایی (35٪) و عاشقانه (26٪) محبوب ترین کتاب ها هستند.

به طور متوسط، پاسخ دهندگان 10 ساعت در هفته را صرف مطالعه می کردند، اگرچه 45 درصد اعتراف کردند که بیشتر از آن مطالعه کرده اند. کسانی که کتاب های داستانی تاریخی یا هیجان انگیز را ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می کنند.

نظرسنجی OnePoll در تعطیلات اپل نشان می دهد که اکثر مردم در راحتی خانه خود مانند روی تخت (59٪) یا روی مبل (51٪) مطالعه می کنند، در حالی که دیگران در هنگام سفر (40٪) و در تعطیلات (31٪) مطالعه می کنند.

از هر 10 دوستدار کتاب، هفت نفر می گویند که مجذوب کتاب های داستانی هستند. 47 درصد می گویند کتاب برای مدتی فرار از زندگی واقعی به اندازه تعطیلات موثر است.

کتاب هایی که شخصیت شما را آشکار می کنند؟

کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند به قدری کتاب های خود را دوست دارند که 71 درصد مطالعه را بر سایر کارهای خانه ترجیح می دهند. از هر چهار نفر سه نفر (78%) وقت خود را صرف مطالعه در خانه می کنند و 66% در تعطیلات وقت خود را صرف مطالعه می کنند. کسانی که از کتاب‌های عاشقانه (82 درصد) و کتاب‌های ماجراجویی (79 درصد) لذت می‌برند، اولویت خاصی را به زمان خواندن در تعطیلات می‌دهند.

نیمی از دوستداران کتاب می گویند که باید هنگام سفر کتابی همراه داشته باشند (51 درصد).

پاسخ دهندگان گفتند که بهترین کتاب های سفر جنایی (38٪)، داستانی (25٪) یا هیجان انگیز (25٪) بودند.

بیش از یک سوم از افراد مورد بررسی به دلیل الهام گرفتن از یک کتاب (38٪) به مکانی سفر کردند و 77٪ از آن پاسخ دهندگان این سفرها را به مکان هایی مانند خانه شاعر انگلیسی ویلیام وردزورث، دیوار بزرگ چین و پرو دنبال کردند. . برخی از این افراد نیز در حال برنامه ریزی سفر (71 درصد) به مقاصدی مانند آفریقای جنوبی، کاستاریکا و نیویورک هستند.

مکان هایی که مردم برای اقامت در تعطیلات انتخاب می کنند نیز بسته به کتابی که دوست دارند متفاوت است. خوانندگان عاشقانه بیشتر از تعطیلات خانوادگی (51٪) لذت می برند، در حالی که پاسخ دهندگانی که داستان های تخیلی (39٪) و کتاب های داستان واقعی (38٪) می خوانند به همان اندازه از تعطیلات گرمسیری لذت می برند.

جالب اینجاست که دوستداران کتاب های ترسناک تنها گروهی هستند که بازدید از شهرهای کوچک را ترجیح می دهند (44%).

منابع

studyfinds.org

my.liveyourtruth.com

inkblotanalytics.com

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)