کاربرد “تصویر” در جراحی فک و صورت

0
(0)



رئیس انجمن جراحان دهان و فک و صورت ایران با بیان اینکه در حال حاضر تصویربرداری و صنعت دیجیتال وارد عرصه پزشکی شده است که برخی از آنها در جراحی های دهان، فک و صورت استفاده می شود. وی گفت: به طوری که تجزیه و تحلیل اولیه بیمار، تشخیص درمان و ارزیابی و درمان به صورت مجازی انجام شود و در اتاق عمل بر روی بیمار اعمال شود. این اقدام دقت کار را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و نتیجه درمان را ملموس تر و بیمار را راضی تر می کند.

به گزارش ایسناگلمرضا شیرانی در حاشیه افتتاحیه بیست و یکمین کنگره جراحان دهان و فک و صورت که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم قبل از انجام عمل جراحی فک با مراجعه به سایت سازمان و انجمن پزشکان مربوطه استعلام کنند. سیستم پزشکی تحقیق و پرس و جو در مورد اطلاعات پزشکی جراح. چرا که این روزها انجام عمل ها توسط افراد غیرحرفه ای عوارض زیادی دارد که باعث آسیب های جسمی و روحی به بیمار می شود.

وی با بیان اینکه رشته جراحی دهان و فک و صورت در ایران از نظر پیشرفت علمی با سایر کشورها برابری می کند، افزود: اقدامات دیجیتالی گسترده در حوزه جراحی دهان، فک و صورت باعث کاهش خطاهای پزشکی و جراحی در کشور شده است. در دو سال اخیر و این فناوری در زمینه ایمپلنت نیز مفید است.

شیرانی ادامه داد: علاوه بر این، تصویربرداری و صنعت دیجیتال هم اکنون وارد عرصه پزشکی شده است که بخشی از آن در جراحی های دهان، فک و صورت و صورت استفاده می شود. بنابراین تجزیه و تحلیل اولیه بیمار، تشخیص درمان و ارزیابی و درمان به صورت مجازی انجام می شود و می توان آن را در اتاق عمل برای بیمار اعمال کرد. این اقدام دقت کار را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و نتیجه درمان را ملموس تر و بیمار را راضی تر می کند.

وی با بیان اینکه پزشکان ما از نظر آموزش و تجربه توانمندی های زیادی دارند و از نظر نظام آموزشی در کشور مبتنی بر سیستم صحیح و دارای پزشکان مجرب هستیم، تاکید کرد: پیشرفت ایران در جراحی فک و صورت باعث شده خارجی ها و ایرانی ها. ساکنان سایر کشورها برای درمان باید به پزشکان مجرب کشور مراجعه کنند و ما در این زمینه کمبودی در تجهیزات و اقدامات درمانی نداریم.

به گفته شیرانی، ما در حوزه جراحی فک و صورت در خاورمیانه پیشتاز هستیم و نسبت به همه کشورهای اطراف در رده بالاتری قرار داریم، درمان سرطان توریستی خوبی داریم و بیمارانی از کشورهایی مانند عراق، پاکستان و کویت برای پذیرش به ایران می آیند. این خدمات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت در محور اخلاق مراقبت های بهداشتی تا سیزدهم باخمن ادامه دارد، افزود: در این کنگره حدود 35 تا 40 مقاله در قالب سخنرانی ارائه می شود و کارگاه های آموزشی در این کنگره برگزار می شود. جانبی برای دندانپزشکان، جراحان عمومی، گوش و حلق و بینی و غیره برگزار می شود.

شیرانی با بیان اینکه مباحث استفاده از فناوری های دیجیتال در حوزه جراحی ارتودنسی و ایمپلنت در دو پنل مجزا در این کنگره مطرح می شود، گفت: به عنوان مثال یکی از کارگاه ها معرفی ناحیه فک و صورت به دندانپزشکان عمومی و دانشجویان است و در آنجا وجود دارد. همچنین کارگاه های آموزشی در زمینه نحوه شرکت در آزمون های بورد، متخصصان برای آماده سازی آنها برگزار می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)