هزاران نفر در تانزانیا به قرمزی چشم مبتلا شدند

0
(0)



یک مقام تانزانیایی دیروز (سه شنبه) گفت که از زمان شیوع ورم ملتحمه در آن کشور، حداقل 4579 نفر در زنگبار به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش ایسنا، این موارد در مراکز درمانی و بیمارستان ها ثبت شده است.

این بیماری اغلب به دلیل تورم یا گشاد شدن رگ های خونی باعث قرمزی چشم می شود.

یکی از مسئولان این کشور از افراد مبتلا به این بیماری خواست از درمان با طب سنتی خودداری کنند و گفت: هیچ درمان ثابت شده ای برای این بیماری وجود ندارد.

به گزارش شینهوا، در 16 ژانویه، مقامات بهداشتی تانزانیا هشدار شیوع بیماری را صادر کردند و خاطرنشان کردند که بررسی های اولیه نشان می دهد که افراد زیادی در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

اگرچه هنوز اطلاعاتی درباره میکروب عامل شیوع این بیماری در این منطقه منتشر نشده است، اما مسئولان بهداشتی تاکید دارند که مردم تا حد امکان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره شیوع و عفونت قطع شود.

انواع ورم ملتحمه یا “کانژونکتیویت”

در بین انواع غیر عفونی، شایع ترین نوع ورم ملتحمه، نوع آلرژیک است. این مشکل در افراد مبتلا به آلرژی فصلی نیز دیده می شود و می تواند به دلیل حساسیت به موادی مانند لوازم آرایشی، عطریات یا داروها نیز بروز کند. این نوع ورم ملتحمه مسری نیست.

همچنین دو نوع ورم ملتحمه عفونی وجود دارد. نوع ویروسی که باعث بیماری می شود، ویروسی است و معمولا با سرماخوردگی و گلودرد همراه است. نوع دوم یا ورم ملتحمه باکتریایی معمولاً در اثر عفونت با باکتری هایی مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک ایجاد می شود و شدت آن به نوع و گونه باکتری بستگی دارد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)