شیوع بی سابقه دنگی در آمریکای جنوبی/برزیل، اولین کشور دارای برنامه ملی واکسیناسیون

0
(0)



آمریکای جنوبی به دلیل گسترش پشه های ناقل در تابستان نیمکره جنوبی، شاهد افزایش چشمگیر موارد تب دنگی بوده است که برزیل را بر آن داشته تا یک کمپین ملی جدید واکسیناسیون علیه این بیماری راه اندازی کند.

به گزارش ایسنا، در آرژانتین، افزایش پشه ها باعث شده تا بسیاری از فروشگاه ها انواع اسپری های حشره کش را خالی کنند.

در حالی که به گفته کارشناسان سال 2023 رکوردی برای شیوع تب دنگی در این منطقه محسوب می شود، اولین ماه سال جدید میلادی (2024) شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به این بیماری در آرژانتین بوده است. تب دنگی در بیشتر مناطق آمریکای لاتین بومی است و اگرچه اغلب بدون علامت است، اما می تواند کشنده باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که این کشور برای اولین بار در جهان واکسیناسیون دسته جمعی تب دنگی را آغاز می کند. این وزارتخانه اعلام کرد که واکسیناسیون سراسری از ماه آینده (فوریه 2024) برای گروه سنی 10 تا 14 سال آغاز خواهد شد.

با توجه به گسترش این بیماری در مناطقی که قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفته بودند، برزیل در ماه جاری (ژانویه 2024) سمپاشی را با کامیون‌ها در مقیاس وسیع آغاز کرد و در پاراگوئه به دلیل افزایش شیوع تب دنگی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های شبانه برای مراقبت از آنها ایجاد شدند. بیماران. هشدارهای اپیدمی در اروگوئه نیز صادر شده است.

بر اساس آخرین بولتن رسمی بهداشت، آرژانتین در ماه گذشته بیش از 12500 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جهش بزرگی داشته و منجر به هشدارهای بهداشتی و کمبود اسپری و حشره کش شده است.

به گزارش رویترز، ماه های تابستان از دسامبر تا فوریه در نیمکره جنوبی، شرایط گرم و مرطوبی را به ارمغان می آورد که برای پرورش پشه و گسترش بیماری بالقوه کشنده که می تواند باعث تب بالا، درد عضلانی و خونریزی داخلی شود، ایده آل است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)