بیش از 120 میلیارد یورو نفت روسیه در انگلیس بیمه شده است

0
(0)



به گزارش ایسنا، پس از اینکه مشخص شد شرکت های انگلیسی بیش از 120 میلیارد یورو نفت روسیه را بیمه کرده اند، آلن کایرنز یکی از وزرای سابق کابینه از صنعت بیمه خواست تا به تعهدات خود فکر کند.

مطالعه اندیشکده مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) نشان داد که از مارس 2022، بلافاصله پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، تا پایان نوامبر 2023، نفت روسیه به ارزش 120.6 میلیارد یورو توسط شرکت های انگلیسی بیمه شده است.

بررسی و تحلیل CREA بر بازه زمانی بین مارس 2022 تا نوامبر 2023 متمرکز بود. حمل و نقل یا بیمه نفت روسیه تا زمانی که زیر سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه تعیین شده توسط گروه هفت فروخته شود غیرقانونی نیست.

بر اساس مطالعه این اندیشکده اروپایی، 33 درصد از کل نفت روسیه (بر حسب حجم) توسط نفتکش های بیمه شده در انگلیس حمل می شود. از این مقدار، اکثر نفت روسیه را نفت خام (31 درصد به ارزش 14.4 میلیارد یورو) تشکیل می دهد و سپس گازوئیل (22 درصد به ارزش 10.3 میلیارد یورو) قرار دارد.

آلن کایرنز، وزیر سابق ولز و نماینده محافظه کار، گفت: شرکت ها باید از پتانسیل سوء استفاده از مکانیسم سقف قیمت آگاه باشند.

این تحلیل اشاره می‌کند که اگرچه تعداد شرکت‌های بیمه بریتانیا که محموله‌های نفت خام روسیه را پوشش می‌دهند کاهش یافته است، ترانزیت نفت روسیه همچنان برای حمل و نقل به کشتی‌های بیمه شده بریتانیا وابسته است.

در 12 ماه پس از معرفی سقف قیمت نفت در دسامبر 2022، 46.4 میلیارد یورو نفت روسیه با استفاده از تانکرهای تحت پوشش بیمه حفاظت و غرامت بریتانیا (P&I) حمل و نقل شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، باشگاه P&I غرب انگلستان با 20.1 میلیارد یورو بالاترین ارزش محصولات نفتی روسیه را پوشش داد و پس از آن نورث استاندارد با 17 میلیارد یورو قرار گرفت. بیمه نورث و استاندارد در فوریه 2023 با هم ادغام شدند و به استاندارد نورث تبدیل شدند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)