سبزی اشکی که اثر غیرمنتظره ای بر کلسترول خون دارد

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی کلسترول بالا بر تعداد قابل توجهی از مردم تأثیر می گذارد و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) گزارش می دهد که تقریباً 2 نفر از هر 5 آمریکایی سطح کلسترول بالای 200 میلی گرم در دسی لیتر یا بیشتر دارند. این رقم تقریباً برابر با 40 درصد از جمعیت ایالات متحده است.

به گزارش هلث، کلسترول بالا می تواند ما را در معرض خطر بیماری های بالقوه تهدید کننده زندگی مانند سکته مغزی و بیماری قلبی قرار دهد. به همین دلیل، مهم است که سطح کلسترول خون خود را در محدوده طبیعی نگه داریم. حفظ وزن سالم و ورزش منظم چند راه برای محافظت از خود در برابر کلسترول بالا هستند.

رژیم غذایی نیز یک عامل کلیدی است. خوردن غذاهای پرفیبر مانند لوبیا، جو و آووکادو می تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کند. همانطور که مشخص است، یک سبزی وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد. ممکن است کمی تند باشد و باعث گریه شما شود، اما قوی است و کلسترول را کاهش می دهد.

برخی از مواد مغذی مختلفی که در یک فنجان پیاز پخته شده بدون نمک پیدا می کنید عبارتند از 349 میلی گرم پتاسیم، 73.5 میلی گرم فسفر، 46.2 میلی گرم کلسیم و کمی بیش از 23 میلی گرم منیزیم.

پیاز همچنین حاوی فلاونوئیدی به نام کوئرستین است و محققان در یک مطالعه در سال 2017 به دنبال درک بهتر رابطه بین کورستین و اثرات بالقوه آن بر انتقال معکوس کلسترول (RCT) یا فرآیندی بودند که توسط آن بدن کلسترول را از سلول ها خارج می کند. با استفاده از موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، مشخص شد که کورستین باعث افزایش انتقال کلسترول و کاهش سطح کلسترول و همچنین بهبود عملکرد کلسترول خوب می شود.

حتی مشخص شده است که انواع پیاز جایگزین همان فواید کاهش کلسترول را ارائه می دهند. در یک مطالعه هشت هفته ای که در سال 2015 منتشر شد، محققان دریافتند که نوشیدن آب پیاز غنی از کورستین به طور قابل توجهی سطح کلسترول بد را در بیماران مبتلا به کلسترول خفیف کاهش می دهد.

سخت است غذایی پیدا کنید که پیاز فوراً آن را بهبود نبخشد. چه به صورت پخته و چه خام، این سبزی می تواند مکمل هر سالاد، برگر، خورش و غیره باشد. با این حال، اگر علاقه ای به خوردن پیاز ندارید، مکمل های پیاز نیز می توانند سطح کلسترول شما را کاهش دهند.

محققان از یک متاآنالیز در سال 2021 که در مجله Food Science & Nutrition منتشر شد، 10 کارآزمایی بالینی مختلف را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مکمل‌های پیاز سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهند، سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهند و سطح کلسترول کل را تنظیم می‌کنند. با این حال، هیچ ارتباطی بین مصرف مکمل پیاز و بهبود سطح تری گلیسیرید یافت نشد و محققان تاکید کردند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

عوامل خاصی می توانند فرد را در معرض خطر کلسترول خون بالا قرار دهند، از جمله خوردن غذاهای حاوی چربی های ترانس یا چربی های اشباع شده، سبک زندگی بی تحرک، سیگار کشیدن، ژنتیک، سن و غیره. علاوه بر این، برخی از مشکلات مرتبط با سلامتی نیز می تواند به عنوان یک عامل خطر در نظر گرفته شود، از جمله دیابت نوع 2 یا چاقی. اگر در مورد کلسترول خود نگران هستید، حتماً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و به طور منظم تحت مراقبت های فیزیکی قرار بگیرید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)