رایزنی ایران برای ارسال کمک های پزشکی به غزه ادامه دارد

0
(0)



معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت بهداشت از ادامه رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های بهداشتی و درمانی به غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز رحیمی در «نهمین جلسه کارگروه بین المللی کمک های بشردوستانه فعالان نظام سلامت به مردم مظلوم غزه» ضمن تقدیر از عملکرد کادر پزشکی غزه در برابر حملات دشمن صهیونیستی اشغالگری گفت: روحیه بالای کادر پزشکی غزه برای خدمت با وجود تمامی محدودیت های اعمال شده از سوی اسرائیل قابل تقدیر است. نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را برای هرگونه کمک به نظام سلامت غزه اعلام کرد و اقدامات و رایزنی‌ها برای ارسال کمک‌های بهداشتی ایران به غزه ادامه دارد.

نیاز به تسهیل سازمان های بین المللی برای ارسال کمک ها

دکتر محمدحسین نیکنام – دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت نیز گزارشی از مصوبات و اقدامات انجام شده در جلسات کارگروه بین المللی کمک های بشردوستانه توسط فعالان نظام سلامت ارائه کرد. مردم غزه از کشورهای اسلامی هم مرز با فلسطین و همچنین نهادهای مرکز بهداشت بین‌المللی خواهان تسهیل و کارآمدی بیشتر در دریافت کمک‌های بشردوستانه از ایران شدند.

قدردانی عضو شورای راهبردی حماس از ایران

عضو شورای راهبردی حماس و وزیر سابق بهداشت فلسطین و عضو شورای راهبردی حماس از همکاری‌های بهداشتی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های ملت ایران به حماس و فلسطین قدردانی کرد.

دکتر باسم نعم شرکت کننده در این وبینار گفت: همکاری ملت مسلمان و نظام سلامت ایران با مردم غزه در جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، تفسیر صادقانه شعر «چه بخشی از دنیا به دنیا آسیب زد/بخش های دیگر در امان نیستند.» و مردم مسلمان غزه از این حمایت شما تشکر می کنند.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع 60 بیمارستان و مرکز درمانی، تنها 12 بیمارستان به مردم غزه خدمات رسانی می کنند و در منطقه جنوب نوار غزه با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات بیمارستانی مواجه هستند و آنها با مشکل مواجه هستند. برای تامین آنها نیاز به کمک فوری سازمان های بین المللی و کشورهای مسلمان داریم.ما دارو، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، غذا و سوخت را همراه با کمک برای بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی در غزه فراهم می کنیم.

وی با تاکید بر سخنان نماینده سازمان خودگردان در همایش بین المللی موضوع فلسطین که هفته گذشته در تهران برگزار شد، ادامه داد: مشکلات بهداشتی و همه گیر، تعداد زیادی مجروح در جنگ، حضور تعداد زیادی مادران باردار، کمبود جدی برخی از تخصص‌های پزشکی و همچنین کمبود مواد غذایی و سوخت در کنار تراکم بالای آوارگان جنوب غزه، یکی از مشکلات نظام سلامت فلسطین در شرایط کنونی است.

دکتر نعیم با تاکید بر لزوم پیگیری و محکومیت قانونی جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین المللی در حمله به مراکز درمانی و شهادت بیش از 350 نفر از کارکنان پزشکی و بشردوستانه در غزه گفت: مردم غزه به پا خاستند و مقاومت کردند. رژیم صهیونیستی در این جنگ قهرمانانه نه تنها نتوانسته است محور مقاومت و حماس را از بین ببرد، حتی توانایی آزادی اسیران خود را با وجود حملات بی شمار به زنان و کودکان بی گناه نیز ندارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در این جلسه آقای نماینده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دکتر مظهری معاون بهداشتی، آموزشی و پزشکی و پدافند زیستی سازمان سپاه پاسداران، حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین جمهوری و شکراوی نماینده اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه امور با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، آخرین وضعیت نوار غزه و کرانه باختری را بررسی و نسبت به وقوع فاجعه انسانی مشابه بیمارستان الشفاء در سایر بیمارستان های غزه ابراز نگرانی کرد.

در «نهمین نشست کارگروه کمک های بشردوستانه بین المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه» که در محل اداره کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت برگزار شد، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، گروه های دارویی، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، بسیج جامعه پزشکی، معاونت پزشکی رئیس جمهور، معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت بهداشت، سازمان غذا و دارو و مرکز روابط عمومی و رسانه وزارت بهداشت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)