تهیه طرح عملیاتی اضطراری کمک های اضطراری به ساکنان غزه توسط وزارت بهداشت کشورمان

0
(0)



وزیر بهداشت در هفتمین نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد غزه با اشاره به لزوم هماهنگی تمامی وزارتخانه های بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا در ارائه پاسخ به شرایط اضطراری بهداشتی در غزه. غزه گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران یک طرح عملیات اضطراری دارد و برای مردم مظلوم غزه کمک های اضطراری تهیه کرده است که می تواند با سازمان بهداشت جهانی در میان بگذارد.

به گزارش ایسنا به گزارش وب دا، دکتر بهرام عین اللهی در این دیدار که در قالب وبینار برگزار شد، با اشاره به مجروح شدن بیش از 46 هزار نفر از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی تاکنون، یادآور شد: نظام سلامت در فلسطین نیز به طور کامل ناپدید شده و ده ها بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی به دلیل حملات مستمر این رژیم جعلی قادر به ارائه خدمات نیستند. این شرایط سخت نشان دهنده تاریخ این رژیم است که مملو از قتل، قتل عام و شکنجه کودکان و زنان بی گناه است.

وی با بیان اینکه با تأسف عمیق شاهد وقوع یک فاجعه انسانی در فلسطین هستیم، اظهار داشت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به طرز غم انگیزی به بیش از 17 هزار نفر رسیده است که 70 درصد آن ها از قربانیان کودکان و زنان هستند.

وی مداخله فوری و قاطع بین المللی برای توقف جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی را خواستار شد و تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل متحد هشداری رسمی به شورای امنیت در خصوص تهدید جهانی داد. توسط ما قدردان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و درخواست آتش بس هستیم.

وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن کشورهایی که قطعنامه آتش‌بس علیه مردم مظلوم غزه را وتو می‌کنند، یادآور شد: طبق قوانین بین‌المللی، همه کشورها به‌ویژه کشورهایی که مدافع حقوق بشر محسوب می‌شوند و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، باید پاسخگو باشند. برای نقش آنها در این وضعیت فاجعه بار.

دکتر عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت کشورمان برای کمک به نظام سلامت غزه و حفظ سلامت مردم این منطقه خبر داد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با تحقق رسالت ذاتی خود. ، بلافاصله آماده اعزام پرسنل بهداشتی و پزشکی برای رفع نیازهای اضطراری و ارائه خدمات بهداشتی به غزه است.

وی با ارائه پیشنهاد بسیج منابع و امکانات کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی برای رفع وضعیت نگران کننده غزه، تاکید کرد: نظارت دقیق بر کمبود منابع اولیه مانند تجهیزات پزشکی، سوخت، آب آشامیدنی و سایر نیازهای اولیه و همچنین برخورد با آوارگان داخلی و کنترل شیوع بیماری ها با اتخاذ تدابیر لازم ضروری است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی کامل به غزه، لازم است سازمان بهداشت جهانی وضعیت کنونی غزه را به طور جامع تحلیل کند و با کمک همه کشورهای عضو، برنامه عملیاتی برای پاسخگویی به وضعیت غزه ایجاد کند. اورژانس و نیازهای مردم غزه را آماده کنید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)