افزایش بیماری های تنفسی در چین؛ ایجاد سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

0
(0)



وزارت آموزش و پرورش چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دستور ایجاد یک سیستم نظارت اپیدمیولوژیک در مدارس و مهدکودک‌ها را برای انجام معاینات بهداشتی روزانه در بحبوحه افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در میان کودکان صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) روز دوشنبه در رابطه با افزایش بیماری های تنفسی دستور بهبود امکانات پزشکی و افزایش ساعات کاری کارکنان بهداشتی را در صورت لزوم صادر کرد.

در سند این وزارتخانه آمده است: تقویت سامانه پایش اپیدمیولوژیک با تمرکز بر ایجاد سامانه معاینات پزشکی صبح و بعدازظهر در مدارس ابتدایی و راهنمایی و مهدکودک ها و معرفی سامانه گزارش وضعیت اپیدمیولوژیک و همچنین سامانه ای برای ثبت نام غیبت به دلیل بیماری ضروری است.

همچنین به مدیران مدارس توصیه شد که با مقامات بهداشتی محلی همکاری و مشورت کنند. همچنین به معلمان توصیه شد از طریق پلتفرم‌های آنلاین و برنامه‌های آموزشی با کودکانی که به دلیل بیماری قادر به حضور در کلاس نیستند، کار کنند.

در اواسط اکتبر، کمیسیون بهداشت ملی چین از افزایش موارد بیماری تنفسی در این کشور خبر داد. مقامات این افزایش را به رفع محدودیت‌های کرونا و گسترش سایر عوامل بیماری‌زا نسبت دادند. علاوه بر این، در پایان نوامبر، رسانه ها از ذات الریه تشخیص داده نشده در میان کودکان در شمال چین خبر دادند.

شیوع بیماری های تنفسی در چین زمانی مورد توجه قرار گرفت که سازمان بهداشت جهانی از این کشور خواست تا اطلاعات بیشتری در مورد بیماری های تنفسی و ذات الریه در بین کودکان در چین در هفته گذشته مطابق با برنامه نظارت بر بیماری های نوظهور (ProMED) ارائه کند.

از سوی دیگر، کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از کودکان چینی روی تخت‌های بیمارستانی را به اشتراک گذاشتند و رسانه‌های محلی شمال غرب چین ویدئوهایی از بیمارستان‌های شلوغ در این کشور منتشر کردند که نگرانی‌ها را در این زمینه افزایش داد.

داده ها نشان می دهد که گسترش پاتوژن های شناخته شده مانند مایکوپلاسما پنومونیه، یک عفونت باکتریایی رایج به ویژه در کودکان، پس از لغو کامل محدودیت های کووید-19 در ماه مه در چین در حال افزایش است.

موارد ابتلا به آنفولانزا، ویروس سنسیشیال تنفسی و آدنوویروس نیز از ماه اکتبر در این کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)