بیانیه کمیته اخلاق در واکنش به جلسه کمیته ملی المپیک

0
(0)


کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک با انتشار نظری درباره رسوایی های به وجود آمده در این جلسه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، طرح ایجاد دادگاه داوری ورزشی از سوی رئیس کمیسیون اخلاق در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مطرح شد که با انتقاد برخی روسای فدراسیون ها از جمله علیرضا دبیر و هادی ساعی مواجه شد.

لذا کمیسیون اخلاق در خصوص موارد مطرح شده در مجمع نظر داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

“به نام خدا

پیشنهاد ایجاد مرکز داوری ورزشی در جلسه امروز مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با محدودیت هایی مواجه شد که کمیسیون اخلاق وظیفه خود می داند که ابهامات را روشن و رفع کند.

1- با توجه به مراجعات مکرر کمیسیون اخلاق برای حل اختلاف در ورزش به دلیل عدم موضوعیت، پیشنهاد ایجاد نهاد داوری در ورزش از سوی رئیس سابق و فعلی کمیته ملی المپیک مطرح شد.

2- با توجه به نظر رئیس کمیته ملی المپیک مقرر شد با تصمیم رئیس کمیته این پیشنهاد در دستور کار جلسه و حضور رئیس کمیته در جلسه قرار گیرد. این کمیته صرفاً برای بحث در مورد ضرورت این موضوع بود.

3- برخلاف تصور ایجاد شده، مرکز داوری ورزشی یک شرکت یا موسسه تجاری است که باید طبق مقررات داخلی و بین المللی ثبت نام و فعالیت کند و ارتباطی با کمیسیون اخلاق ندارد. بدیهی است هیئت مدیره این شرکت را اعضای محترم مجمع تشکیل و تصویب کرده اند. تشکیل و انتخاب اعضای هیئت مدیره آن مستقیماً توسط مجمع انجام خواهد شد.

4- نظرات کارشناسی سه نفر از اعضای محترم مجلس در مورد کمیته اخلاق نشان دهنده ضعف این کمیته در تبیین وظایف و اختیارات آن است و انشاالله در تعامل بیشتر با اعضای محترم کمیته تلاش خواهد شد تا این نقطه ضعف برطرف شود. مونتاژ.

در خاتمه لازم به ذکر است که اعضای کمیته اخلاق فاقد وجاهت قانونی و ارتباطی با سازمان رسیدگی کننده یا سازمان و نهاد دیگری هستند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)