فعالان قرآنی خواستار برگزاری مسابقات سراسری قرآن در استان‌های مختلف هستند

0
(0)

به گزارش ایسنا، عنایتی مقدم – داور سرودهای مذهبی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم – از سطح خوب شرکت کنندگان و عملکرد خوب متسابقان در عرصه نماز و اذان گفت: نسبت به دوره های قبل تغییرات خوبی در عملکرد شرکت کنندگان دیده اند و این در نتیجه برگزاری مسابقات اتفاق می افتد و قطعا نتایج بهتری کسب خواهند کرد.

وی که قضاوت همخوانی را نیز بر عهده داشت، با بیان اینکه در این زمینه در قسمت صوتی مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: اما همخوانی ها نسبت به تواشیح ضعیف هستند و این به دلیل ریتمی است که در تواشیح و خارج از آن وجود دارد. معیارها تجوید است و در واقع قوانین و مقررات در آن جاری نیست، بنابراین گروه های تاسویه قوی تر از صامت های این بخش به نظر می رسند.

وی افزود: اولویت اول فعالان این عرصه باید روی تلاوت قرآن و افزایش مهارت تلاوت قرآن و تجوید باشد تا حرفی برای گفتن داشته باشند و نتوانند در عین درهم تنیدگی صداها قوی ظاهر شوند.

عنایتی مقدم مسئول بخش صوتی این مسابقات در بخش سرود مذهبی به دستاوردهای این محفل اشاره کرد و اظهار داشت: همه فعالان قرآنی خواستار برگزاری این محفل در استان های مختلف هستند تا همه اقشار از آن بهره مند شوند و باید زمینه را برای ترغیب و تشویق جوانان به این مسیر فراهم می کند، گفت: برگزاری مسابقات قطعا تحولی در استان میزبان ایجاد می کند و شاهد رشد و تعالی فعالیت های قرآنی خواهیم بود.

وی بر تحقق رسالت این رویداد برای بروز استعدادهای جدید در بین جوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این مقوله مغفول مانده است، در طول سال دستگاه ها و نهادهای متولی قرآن و امور فرهنگی باید باید در این زمینه آموزش ها، دوره های ارتقاء و استعدادیابی برگزار شود تا جوانان قرآنی روز به روز بیشتر شوند زیرا اکثر افرادی که در این مراسم شرکت می کنند شخصاً و با عشق و علاقه ای که دارند تمرین می کنند و به حد مطلوبی می رسند. مرحله.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهرستان بجنورد در 2 بخش سرودهای مذهبی و آوایی با حضور 356 شرکت کننده در هجدهم ماه جاری به پایان می رسد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)