دولت و مجلس؛ موفقیت ها و شکست ها به خاطر همه ما خواهد بود

0
(0)

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی که برای دفاع از لایحه بودجه 1403 در صحن علنی مجلس حاضر شده بود نیز در نشست مشترک دولت و مجلس به مناسبت روز مجلس اظهار کرد: تبادل نظر. بین دولت و مجلس مهم است. همه ما در یک قایق هستیم. قضاوت مردم مساوی است، اگر توفیقی باشد برای همه ماست و اگر عیبی داشته باشد به نفع همه ماست. هم شما در مجلس و حوزه و هم ما در دولت در معرض قضاوت مردمی هستیم.

وی افزود: باید کارها را اولویت بندی کنیم. پس رفع نیازها باید با نگاه به اولویت ها انجام شود. در مواردی که دولت تشخیص می دهد که کار باید با اجازه مجلس انجام شود، دو فوریت و سه فوریت در قانون وجود دارد. این نیازهای فوری خروج از تنگناهاست.

رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم در جمهوری اسلامی ایران بن بست وجود ندارد. ما در این دولت معتقدیم که اگر چاله ای در جاده دیدیم باید راه حلی پیدا کنیم و اگر مشکلی دیدیم باید مشکل را حل کنیم نه اینکه بگوییم دولت قبل اینطور بود و دولت قبل این کار را کرد. مردم باید ببینند که ما مصمم به حل مشکلات هستیم نه اینکه از کنار آنها بگذریم.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: در یک منطقه پروژه ای 20 سال است که پابرجاست، برخی می گویند گذشته است، بالاخره تکلیف شود نه اینکه مردم منتظر بمانند. حتی اگر این پروژه در آن زمان راه اندازی نشد، باید آن را برای مردم نیز توضیح دهیم. همچنین باید کارگاه های نیمه فعال و غیر فعال را فعال کنیم که به اشتغال کمک کند.

رئیسی با بیان اینکه «نظام پرداخت حقوق اقشار مختلف اعم از معلم، کارگر و کارمند باید عادلانه باشد» تصریح کرد: همه باید به حق خود برسند. مردم این را از ما می‌خواهند و از شما در حوزه انتخابیه و از ما همه می‌خواهند یک نظام پرداخت عادلانه برقرار شود. ما 85 میلیون نفر داریم، همه آنها باید دیده شوند و در برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرند. ما وظیفه داریم به رئیس جمهور و به همه مردم توجه کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش کنیم کشور کسری بودجه نداشته باشد. این منجر به تورم و مشکلات می شود و به نفع هیچکس نیست که در این زمینه دست و پنجه نرم کند، نه شما در مجلس و نه ما در دولت. مدیریت نیز آن را به عنوان ریشه همه مشکلات شناسایی کرد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به تصویب قوانین و تاکید بر توجه به زمان اجرای آنها، تصریح کرد: در اجرای مصوبات نیز باید زمان در نظر گرفته شود. زیرا اگر به طور دقیق اعمال نشود، ممکن است این تایید و تحقق برای کام خوشایند نباشد. در مورد معلمانی که 11 سال است به دنبال این موضوع هستند تا مشکل خود را حل کنند، باید زمان را در نظر گرفت تا دقت در نظر گرفته شود و حق کسی ضایع نشود. بنابراین باید زمان نمایش برای مجری در نظر گرفته شود وگرنه اعتراضی را به دنبال دارد که خود زمان بیشتری می برد. بنابراین هم باید قانون درستی اتخاذ کرد و هم زمان اجرا را در نظر گرفت.

رئیسی با تاکید بر اینکه «الگوی مناسب مجلس و دولت تعامل، تقریب و هماهنگی است»، گفت: این بدان معنا نیست که اگر انتقاد اصلاح طلبانه یک نماینده از دستگاه اجرایی یا دولت مطرح نشود، لزوماً به اصلاح امور دولت منجر می شود. ، کمک می کند. بارها گفته‌ایم که نقد سازنده قطعا به بهبود عملکرد دولت کمک می‌کند. ما قطعا از آن استقبال می کنیم و این یک کلمه نیست. خیلی ها این را در ذهن داشته اند و ممکن است باز هم بگویند بین مجلس و دولت مشکل یا چالشی وجود دارد، بگویند آنها هم اختلاف و دعوا داشته اند.

ادامه دارد…

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)