توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور

0
(0)

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در گامبیا، در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد. پایتخت این طرف

در این دیدار طرفین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند.

حسین امیرعبدلاخیان و فیصل بن فرحان در این دیدار تبادل نظر کردند و در خصوص تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پروازهای مستقیم فیما به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به تشریح مواضع اصولی ایران در قبال مجازات رژیم متجاوز صهیونیستی پس از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران به نظامی و نظامی پرداخت. پایگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مورد حمله موشکی قرار گرفت، سفارت ایران در دمشق مورد حمله قرار گرفت، وی بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که حقوق ملت فلسطین را تضمین کند، تاکید کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما معتقدیم فلسطینی ها خودشان باید درباره سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فعالیت اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق و تجربه تاریخی ما نشان می دهد که آمریکا وعده های بد خود را تکرار می کند و به هیچ توافق و قولی پایبند نیستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم تلاش مشترک برای توقف جنگ غزه بر اساس منافع ملت فلسطین و کشورهای منطقه، افزود: ما معتقدیم که بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و پایان دادن به جنگ در راستای منافع مردم فلسطین است. منافع همه کشورهای منطقه

امیر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز از این دیدار و رایزنی و تعامل مستمر وزرای خارجه دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که سران دو کشور اراده توسعه دارند و روابط دو کشور تعمیق می یابد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال شدن روابط اقتصادی، فرهنگی و مردمی یکی از موضوعات اصلی است که بر اساس منافع دو کشور روابط را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

وی به عنوان یکی از آنها، از سرگیری حج عمره و آثار مثبت آن را در بین مردم دو کشور عنوان کرد.

فیصل بن فرحان به تشریح دیدگاه های کشورش در خصوص تحولات منطقه پرداخت و بر تلاش ویژه این کشور برای حفظ حقوق مردم فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که در این مرحله پایان جنگ در غزه محقق شود و افزود: ما معتقدیم که پایان جنگ به نفع مردم فلسطین و آغاز ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است.

فیصل بن فرحان ادامه تعامل دو کشور ایران و عربستان سعودی را برای مقابله با طرح های نظامی نتانیاهو در منطقه ضروری می داند.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را یک پست دیپلماتیک دانست و تاکید کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)