چالش بیمه بیمارانی که نمی خواهند «زشت» باشند.

0
(0)


رئیس بیمارستان تخصصی جراحی پلاستیک در روز 15 کرداد ضمن تشریح اقدامات درمانی این مرکز برای بیماران سوختگی و در عین حال انتقاد از عدم پوشش بیمه ای برای عمل های ترمیمی بیماران سوختگی گفت: این در حالی است که بیمار سوختگی به دلیل تغییر شدید بافت ها و صورت است و از نظر روانی نیز تحت فشار است و با این نوع عمل واقعاً نمی خواهد زیباتر شود بلکه می خواهد به دوران قبلش برگردد. -صورت سوخته

دکتر مسعود یاوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص پیشگیری از سوختگی. با توجه به اینکه تقریبا پنج درصد وی گفت: بیماران سوختگی به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شوند و سوختگی‌های حاد که نیاز به دریافت اقدامات اولیه درمان سوختگی دارند، عمدتاً به بیمارستان‌های تخصصی سوختگی مراجعه می‌کنند. مانند بیمارستان شهید مطهری تهران. و موارد سوختگی مزمن در مورد ما صدق می کند.

وی با بیان اینکه درمان سوختگی های مزمن زمان زیادی می برد، تصریح کرد: کسانی که دچار سوختگی می شوند باید سال ها از نظر روحی و جسمی تحت کنترل باشند.

این جراح پلاستیک و ترمیمی با اشاره به اینکه بازسازی های بعد از مراحل حاد بیماری عمدتاً در بیمارستان 15 خرداد انجام می شود، اظهار داشت: در واقع سوختگی های مزمن عوارض ناشی از سوختگی حاد است که برای مدت طولانی همراه بیمار باقی می ماند. به عنوان مثال، فردی که در ناحیه بازو دچار سوختگی شده است، ممکن است به دلیل جمع شدن بافت و پوست، دچار خم شدن بازو شود یا درصدی از آسیب اندام که نیاز به جراحی دارد، یا ممکن است در اثر سوختگی دچار تغییر شکل صورت شود. در ناحیه صورت اگر صورتش از حالت طبیعی خارج شده باشد باید جراحی پلاستیک انجام دهد.

وی افزود: این مشکلات سوختگی مزمن شامل دو نوع است که یا مانع عملکرد اندام ها می شود و یا باعث بدشکلی می شود که هر دو در این مرکز درمان می شوند.

یاوری با بیان اینکه بیشتر مراجعات به دلیل سوختگی ناشی از آتش سوزی است، تصریح کرد: با این حال سوختگی برق به ویژه سوختگی کابل فشار قوی یا اسید سوختگی نیز در این مرکز داریم. به طور کلی حدود 5 تا 7 درصد سوختگی ها الکتریکی است.

وی با اشاره به اینکه مراجعین سوختگی مزمن به بیمارستان 15 خرداد بیشتر مرد هستند، گفت: در واقع 70 درصد این بیماران مرد هستند.

این بورسیه در مورد جراحی دست برجسته می کند: سوختگی یا با اقشار ضعیف جامعه مرتبط است یا باعث ضعیف شدن افراد می شود. زیرا سوختگی یک بیماری مزمن است و هزینه درمان آن بسیار بالاست. خوشبختانه درمان سوختگی حاد تحت پوشش بیمه قرار دارد. اگرچه نرخ های او مناسب نیست، اما چالش برای بیماران سوختگی مزمن زمانی است که می خواهند جراحی پلاستیک ترمیمی انجام دهند.

چالش بیمه بیمارانی که نمی خواهند باشند

وی افزود: بیمه ها جراحی پلاستیک را خدمات زیبایی می دانند و پوشش بیمه ای برای آن ارائه نمی کنند و این در حالی است که فردی که دچار سوختگی شده است به دلیل تغییر شدید بافت و صورت تحت فشار روحی و روانی قرار می گیرد. می خواهد فقط یک چهره معمولی داشته باشد. در واقع او نمی خواهد زیباتر شود، بلکه می خواهد به چهره قبل از سوختگی خود بازگردد.

رئیس پانزدهمین بیمارستان جراحی پلاستیک کرداد ادامه داد: به دلیل زمان بر بودن درمان سوختگی های مزمن و پوشش ناکافی بیمه ای، بیمار تحت فشار اقتصادی قرار دارد. امیدوارم روزی برسد که شرکت های بیمه تمام درمان های ترمیمی بیماران سوختگی را پوشش دهند.

وی افزود: در حال حاضر اگر بیمار سوختگی به ما مراجعه کند و نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشد باید هزینه رایگان بخش دولتی را بپردازد.

به گفته وی، بیشتر بیماران سوختگی مزمن این مرکز از شهرستان ها و مناطق دیگر هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند کمک به خیرین سلامت در تامین هزینه های درمان ترمیمی بیماران سوختگی مزمن، تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که بیمارستان ما به عنوان بیمارستان جراحی زیبایی شناخته می شود، در حالی که کمتر از 10 درصد اقدامات ما انجام می شود. صرفاً زیبایی است و بقیه اقدامات درمانی و غیر زیبایی هستند.

وی تاکید کرد: بر این اساس از آنجایی که بحث زیبایی پشت نام بیمارستان ماست، خیرین محترم فکر می کنند ما از بیماران صرفا زیبایی هزینه زیادی می گیریم و به همین دلیل کمتر اقدامی برای کمک به ما انجام داده اند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)