تأثیر داروهای استنشاقی بر درمان/آموزش آسم. گامی موثر در کنترل آسم

0
(0)



عضو انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه درمان آسم فقط مصرف دارو نیست؛ وی بیان کرد: بیماران با بهره گیری از آموزش باید بدانند که اولین قدم در درمان پرهیز از مواد محرک و گام دوم استفاده از دارو است.

دکتر مریم محلوجیراد در گفت وگو با ایسنا. وی درباره روش های نوین درمان آسم گفت: داروهای استنشاقی مهم ترین داروها در زمینه کنترل و درمان آسم هستند که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج خوبی نیز به همراه داشته اند. مقاومت هایی در استفاده از اسپری های استنشاقی وجود داشت که با استفاده از تمرینات توانستیم بر آن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از عوامل «بیولوژیک» یکی از روش های جدید درمان آسم است، گفت: «امالیزوماب» که در واقع «Anti-IgE» است برای درمان آسم استفاده می شود. امالیزوماب حدود دو سال است که در کشور تولید می شود، تجربه کار با بیماران نشان می دهد که اثربخشی نمونه های داخلی و خارجی این دارو یکسان است.

تحصیلات؛ گامی موثر در کنترل آسم

وی ادامه داد: وظیفه مراکز بهداشتی و دانشگاهی است که به بیماران آموزش دهند و به آنها بگویند که درمان فقط مصرف دارو نیست؛ همچنین شامل اجتناب از عواملی است که باعث حملات آسم می شوند. با بهره گیری از آموزش، بیماران باید بدانند که اولین قدم در درمان پرهیز از محرک ها و گام دوم استفاده از دارو است. حملات آسم با افزایش علائم سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس شروع می شود و با پیشرفت آنها می تواند باعث افت اکسیژن در خون شود. در چنین شرایطی بیمار باید در بیمارستان یا حتی در بخش مراقبت های ویژه بستری شود. بیشتر مرگ و میرهای ناشی از آسم به دلیل حمله حاد آسم است که باعث تنگی نفس و کاهش اکسیژن می شود.

محلوجی درباره آموزش آسم گفت: تلاش هایی در زمینه آموزش آسم توسط انجمن آسم و آلرژی ایران و با همکاری مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی صورت گرفته است. کنفرانس علمی آسم هر ساله همزمان با روز جهانی آسم برگزار می شود و آخرین موارد مرتبط با آسم را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. علاوه بر همایش علمی، «همایش آموزش خانواده» نیز برگزار می شود و مشاوره بیماری آسم به بیماران و خانواده هایشان ارائه می شود. پزشکان سعی می کنند توصیه های آموزشی لازم را به بیماران به ویژه بیمارانی که برای اولین بار به مراکز درمانی مراجعه می کنند ارائه دهند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)