یکی دیگر از فواید آسپرین

0
(0)



آسپرین کودکان گاهی برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند تجویز می شود. اما گروه آسیب پذیر دیگری نیز وجود دارد که در صورت تشخیص و تشخیص پزشک متخصص می توانند از دوز پایین این دارو بهره مند شوند: زنان باردار که در معرض خطر پره اکلامپسی هستند.

به گزارش ایسنا، پره اکلامپسی یکی از بیماری های دوران بارداری است که با فشار خون بالا و آسیب اعضای بدن مشخص می شود و علائم آن تورم، افزایش وزن ناگهانی و سردرد است و به مسمومیت بارداری نیز معروف است.

از هر 20 زن باردار در ایالات متحده یک نفر در معرض این بیماری قرار دارد. پره اکلامپسی یکی از علل مرگ مادران باردار است.

به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از زنان باردار اطلاعات کمی در مورد این بیماری و نحوه درمان یا کنترل آن دارند.

از 10 سال پیش، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده توصیه کرده است که زنان در معرض خطر پره اکلامپسی از هفته 12 بارداری تحت نظارت پزشک، آسپرین بچه مصرف کنند. این کارگروه یک گروه با نفوذ از کارشناسان است که دستورالعمل های بهداشت عمومی را صادر می کند.

کالج آمریکایی زنان و زایمان، با حمایت از این توصیه، بیان کرد که آسپرین با دوز پایین، که تحت نظر پزشک تجویز می شود احتمالاً هیچ عارضه ای وجود ندارد و بهترین زمان برای شروع مصرف آن قبل از هفته شانزدهم بارداری است، البته می توانید دیرتر شروع کنید.

افرادی که در بارداری قبلی دچار پره اکلامپسی شده اند، زنانی که دوقلو، سه قلو یا چند قلو باردار هستند، افرادی که بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع 1 یا 2 دارند و زنانی که به طور مزمن فشار خون بالا دارند، در معرض خطر هستند. پره اکلامپسی

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین نوزاد می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا 15 درصد و خطر زایمان زودرس را تا 20 درصد کاهش دهد. همچنین این دارو خطر محدودیت رشد داخل رحمی را تا 18 درصد کاهش می دهد.

کارشناسان با اشاره به خطرات خود درمانی و مصرف خودسرانه داروها تاکید می کنند که مصرف هر نوع دارویی از جمله آسپرین باید زیر نظر پزشک و با نظر متخصصان انجام شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)