رئیس جمهور: اساس ما در حکومت مردمی این است که گرفتار حاشیه ها نشویم

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در اجلاس توسعه زنجیره ارزش که با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به هم نزدیک هستیم، گفت: بالا و خستگی ممنوع کرد: امروز و در این مسیر همه ما وظیفه سنگینی داریم و باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برنامه جدیدی را آغاز کنیم، تصریح کرد: هیچکس در انجام کارها کم نخواهد داشت، اما در عین حال باید تلاش کنیم تا کیفیت کار خود را تا حد امکان بالا ببریم. ظرفیت خود را به گونه ای که سختی های کار ما را در کار ما ناامید و سست نکند و همچنین بهره وری نیروی کار را افزایش دهد.

رئیسی با تشکر از وضعیت اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر دولت مردم به استان گلستان، گفت: استان گلستان ظرفیت های متنوع و متعددی دارد که باید برای فعال سازی این ظرفیت ها تلاش کنیم. اگرچه آمارها ثابت می کند که وضعیت بیکاری در گلستان کاهش یافته است، اما با توجه به ظرفیت و استعدادهای استان، وضعیت اقتصادی و اشتغال استان باید بهتر از این باشد که هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تسهیل در اشتغال زایی باید در همه بخش ها به ویژه بودجه ریزی در دولت و مجلس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید به فکر کاهش تورم نیز باشیم، اما در مجموع باید به دنبال راه حل هایی باشیم که مشکلات ریشه ای را برطرف کند. و مشکلات پیش می آید، باید توجه بیشتری داشته باشیم و از راه حل هایی پرهیز کنیم که ممکن است در کوتاه مدت برخی افراد را راضی کند اما مشکلات را به شکل ریشه ای حل نکند.

رئیسی رشد تولید را همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند زمینه ساز حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: رشد و رونق تولید باید مشترک دولت، مجلس و سایر نهادها و ادارات باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتظار جدی ما و شما مسئولین این است که یک حرکت تحول آفرین در مدیریت خود انجام دهیم، گفت: با در نظر گرفتن نکات برجسته قانون و نیازهای کشور باید تمام تلاش خود را برای ارتقای بهره وری به کار گیریم.

رئیسی همچنین با بیان اینکه باید بنگاه های دولتی را به بخش خصوصی و تعاونی بسپاریم، تصریح کرد: تنها با سخنرانی نمی توان به این مهم دست یافت، همچنین پس از واگذاری بخش خصوصی یا تعاونی نباید به حال خود رها شود بلکه باید انجام شود. از نظر مالی و قانونی حمایت کامل شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به وفاق، وحدت و انسجام بین مسئولان، مردم و اقوام مختلف در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت موجود نعمت و بستر بسیار مناسبی برای توسعه استان است.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اساس ما در دولت مردمی این است که در حاشیه نباشیم، تصریح کرد: آنچه امید، نشاط و سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد کار و کار و کار است، پس به هیچ وجه نگذارید این کار شود. حواشی انجام دادن بر اصل سایه افکنده و مانع از انجام کارها می شود.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از دست اندرکاران اجرای طرح پتروشیمی گلستان، اجرای این طرح را نتایج بسیار خوبی برای استان در پی خواهد داشت و خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیار بزرگ و مهمی است که باید برای فعال سازی آنها تلاش کرد. . مقامات ترکمنستان همواره برای گسترش همکاری ها با ایران ابراز علاقه کرده اند و استان های گلستان و خراسان شمالی در خط مقدم توسعه این همکاری ها هستند. علاوه بر این، امضای سند اوراسیا که به زودی نهایی می شود، شرایط بهتر و مناسب تری را برای استان هایی مانند گلستان که در مجاورت کشورهای حاشیه خزر قرار دارند، فراهم می کند.

رئیسی در ادامه بر اهمیت سرعت و دقت در اجرای کارها و پیشرفت برنامه ها تاکید کرد و گفت: سرعت ناکافی در اجرای پروژه ها علاوه بر تأخیر در بهره مندی از مزایای آن، باعث تحمیل هزینه های بالاتری بر کشور می شود و بنابراین باید با روحیه جهادی و انقلابی انجام شود و با احتیاط کارها را با سرعت بالاتری پیش ببریم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)