نامزدهای اولیه اسکار بین‌المللی اعلام شد/ انیمیشن ایرانی در رقابت ماند

0
(0)

به گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست نامزدهای اولیه اسکار بین المللی فیلم بلند 2024 را اعلام کرد که شامل «آمریکاتسی» ارمنستان، «راهب و تفنگ» از بوتان، «سرزمین موعود» دانمارک، «برگ های افتاده» است. از فنلاند، “طعم چیزها” از فرانسه، “اتاق معلم” از آلمان، “سرزمین خدا” از ایسلند، “من کاپیتان هستم” از ایتالیا، “روزهای کامل” از ژاپن، “توتم” از مکزیک، “The مادر همه دروغ‌ها از مراکش به «باشگاه برفی» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «20 روز در ماریوپول» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلیس تبدیل می‌شود.

سینمای ایران امسال فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی را به عنوان نماینده رسمی خود معرفی کرد که نتوانست به فهرست اولیه بهترین فیلم بین المللی راه پیدا کند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار امسال فهرستی از 88 فیلم واجد شرایط رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی در 96مین دوره این جوایز را اعلام کرد که در مرحله اول 15 نامزد اولیه در این بخش معرفی شدند.

رای گیری نهایی برای انتخاب نامزدهای نهایی از 11 تا 16 ژانویه 2024 انجام خواهد شد و نامزدهای رسمی اسکار در تمامی رشته ها در 23 ژانویه 2024 اعلام خواهند شد. رای گیری نهایی برای انتخاب برندگان از 22 تا 27 فوریه 2024 انجام خواهد شد. ، و در نهایت مراسم اهدای جوایز در تاریخ 10 مارس (20 مارس) برگزار می شود.

از آنجایی که جایزه بهترین زبان خارجی در سال 1956 تأسیس شد، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از صنعت فیلمسازی هر کشور دعوت کرده است تا فیلمی را به انتخاب خود برای رقابت در رده ای که اکنون بهترین فیلم بلند بین المللی نامیده می شود، ارسال کنند. برای جوایز اسکار 2024، فیلم‌های نامزد شده ابتدا باید بین 1 دسامبر 2022 تا 31 اکتبر 2023 در کشورهای مربوطه اکران شده باشند.

فیلم‌ها باید عمدتاً حاوی دیالوگ‌های غیرانگلیسی باشند، به همین دلیل است که فرانسه به دلیل دیالوگ‌های بیشتر انگلیسی، فیلم آناتومی پاییز اثر جاستین تریر، برنده نخل طلای کن را با بازی ساندرا هولر انتخاب نکرد.

آکادمی اسکار همچنین فهرست نهایی جایزه اسکار را برای فیلم مستند اعلام کرد که شامل سمفونی آمریکایی، آپولونیا، آپولونیا، فراتر از آرمان‌شهر، بابی وین: رئیس‌جمهور مردم، ارواح سیری ناپذیر، شهر سیاه و افسانه کابوی می‌شود. نیمه شب، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: پروژه نیکی جیووانی»، «پنجره عقب»، «مهر شده از ابتدا»، «همچنین: فیلم مایکل جی فاکس»، «ساکت صدای “کام”، “32 رای”، “کشتن ببر” و “20 روز در ماریوپل”.

در بخش انیمیشن کوتاه، فیلم یونیفرم ما ساخته یگانه مقدم محصول ایران در فهرست نهایی جایزه این بخش قرار گرفت.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)