پاسخ وزارت بهداشت به آمار افسردگی ایرانیان در فضای مجازی؛ درست نیست

0
(0)



مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار و ارقامی که در شبکه های اجتماعی درباره افسردگی ایرانیان وجود دارد صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، حامد مصلحی ظهر امروز شنبه چهاردهم بهمن ماه در نشست خبری «فجر سلامت» که در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره میزان افسردگی در ایران گفت: آمار و ارقام مختلف مربوط به میزان افسردگی در جامعه ایران است. در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این زمینه باید بگویم که آمار و ارقام مربوط به میزان افسردگی ایرانیان منتشر شده در شبکه های اجتماعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به افسردگی از طریق وزارت بهداشت اعلام می شود، گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد به زودی آمار مربوط به افسردگی را منتشر کند. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که کمتر از 20 درصد ایرانیان از افسردگی رنج می برند.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همه کشورهای دنیا بر موضوع دسترسی به خدمات سلامت روان تمرکز کرده اند، افزود: ما در وزارت بهداشت نیز به این موضوع نگاه کرده ایم. موضوع دسترسی به خدمات برای سلامت روان مهم است. در حال حاضر 3300 روانشناس در مراکز خدمات روان درمانی مشغول به کار هستند.

مصلحی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ایجاد مراکز «سراج» اقدام کرده است، اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز سراج به صورت رایگان به مردم ارائه می شود. در حال حاضر 100 مرکز سراج در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه اعتقادات مذهبی می تواند از خودکشی جلوگیری کند، گفت: بررسی نتایج تست روانشناسی وزارت بهداشت نشان می دهد که اعتقادات مذهبی می تواند از خودکشی جلوگیری کند. متأسفانه، تصویر رسانه‌ها از خودکشی ناکافی است. رسانه ها با اقدامات خود باعث تشدید خودکشی ها در جامعه می شوند. زمانی که ماجرای مرحوم کیومارت پوراحمد مطرح شد، یکی از روزنامه های کشور در صفحه اول خود با تیتر «مرگ خود به خود» به این موضوع پرداخت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)