ورود 89 شهر جدید به برنامه سلامت خانواده / پوشش سایر شهرها از اردیبهشت 1403.

0
(0)



معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش طرح سلامت خانواده به 182 شهر، گفت: باقی شهرهای با جمعیت حدود 28 میلیون نفر از ابتدای سال جاری وارد این طرح می شوند. اردیبهشت سال آینده.

دکتر حسین فرشیدی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص تداوم اجرای برنامه سلامت خانواده گفت: تا اول آذرماه سال جاری 93 شهر (بالای 20 هزار نفر) با جمعیتی حدود 9 میلیون نفر در طرح سلامت خانواده فعال بودند اما از اول آذرماه 89 شهر دیگر به برنامه سلامت خانواده اضافه شده است.

وی افزود: به این ترتیب تعداد شهرهای مشمول طرح سلامت خانواده به 182 شهر با جمعیتی حدود 20 میلیون نفر رسیده است. پراکندگی شهرها در این برنامه به صورت سراسری است و می توان گفت سایر مراکز استانی با جمعیتی حدود 28 میلیون نفر باقی مانده است که به این طرح اضافه شود.

وی افزود: جذب جمعیت به مراقبین هم اکنون در حال انجام است و جمعیت تحت پوشش هر یک از مراقبین در حال آشنایی است و اقدامات از اول دی ماه در این جمعیت فعال می شود. بقیه شهرها هم انشاالله از ابتدای اردیبهشت سال آینده وارد طرح می شوند.

وی در خصوص اجرای طرح سلامت خانواده در 93 شهرستان مذکور گفت: با انتشار آمار مطالعه کشوری غربالگری فشار خون و دیابت مشخص می شود که حداکثر موفقیت را در پوشش جمعیت این شهرها به دست آورده ایم. ; زیرا 100 درصد جمعیت این 93 شهر مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن مشخص خواهد شد.

فرشیدی تاکید کرد: تجربه این دوره در این 93 شهرستان به ما نشان داد که جهت گیری ها برای درمان متمرکز بوده و ارتباط پزشک و مراقب نیز بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود اقدامات طرح سلامت خانواده 2900 بهورز به وزارت بهداشت اضافه شده است، گفت: ما برای هر 3000 نفر قرارداد GP داریم، هرچند ممکن است تعداد تعیین شده برای هر پزشک عمومی متفاوت و در برخی جاها بیشتر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در تعداد شهرهای جدیدی که به طرح سلامت خانواده اضافه می شود، حدود 11 میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش ما اضافه می شود و برای این تعداد حدود 4 هزار مراقب نیز وارد خواهند شد. سیستم .

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)