مصر با آخرین عجایب دنیای باستان چه می‌کند؟

0
(0)

به گزارش ایسنا، هفته گذشته “مصطفی وزیری” – رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر – ویدئویی را در فیس بوک منتشر کرد که در آن کارگران بلوک های گرانیتی را روی پایه کوتاه ترین اهرام ثلاثه جیزه روی هم چیده بودند و این ویدئو طوفان آتشی را به راه انداخت. انتقاد مصر شناسان که از بازسازی کامل این بنای معروف به ضرر حفظ بافت تاریخی آن ابراز نگرانی کردند.

در پاسخ به این انتقادات گسترده، مقامات مصری اعلام کردند که برای بررسی این پروژه یک «کمیته علمی» به رهبری «زاهی حواس» – باستان شناس مشهور مصری – تشکیل داده اند و این کمیته متشکل از کارشناسان مهندسی و باستان شناسان جمهوری چک است. ، آلمان، ایالات متحده و همچنین مصر.

گزارش نهایی این کمیته شامل رویه ها و اقدامات لازم برای هماهنگی با سازمان فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواهد بود و وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که بر اساس این بررسی ها، تصمیم به ادامه یا توقف یک اقدام خواهد شد. پروژه مرمت

هدف از این پروژه در حال انجام بازسازی پوشش خارجی گرانیتی در چهار طرف هرم مانکورا با مشارکت دولت مصر و باستان شناسان ژاپنی است که نمای هرم با بلوک های اصلی پراکنده در اطراف پایه هرم بازسازی می شود. .

به گفته تیم پروژه، این بلوک ها در طول زلزله های هزار سال گذشته جابجا شده اند. هرم مانکورا (Munkura)، کوچکترین هرم سه گانه مجموعه جیزه، در ابتدا دارای 16 بلوک گرانیتی بود که پوشش بیرونی آن را تشکیل می داد، اما امروزه تنها هفت بلوک باقی مانده است.

موضوع حفظ میراث فرهنگی مصر، از جمله اهرام جیزه، که گمان می‌رود آخرین عجایب هفتگانه جهان باستان باشد، اغلب در کانون بحث‌های داغ قرار دارد.

تخریب اخیر بخش هایی از قلب تاریخی قاهره نیز جرقه مبارزات عمومی علیه آن را برانگیخته است.

در سال های اخیر، مصر چندین یافته باستان شناسی را کشف کرده است. این اکتشافات نقش بسیار موثری در احیای صنعت مهم گردشگری این کشور داشته است و این در حالی است که این کشور سال‌ها تحت تأثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته و به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب بیشتری دیده است. یکی از برنامه های دولت مصر برای جذب گردشگران بیشتر به این کشور، افتتاح «موزه بزرگ مصر» است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن 10 درصد تولید ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را تشکیل می دهد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)