ما باید برق را به یک مقوله اجتماعی تبدیل کنیم

0
(0)



حمیدرضا پیرپیران امروز (چهارشنبه 6 آذرماه) در اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه هانه روشن گفت: محاسبات نشان می دهد برق بسیار گران است. سالانه 250 هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری های اولیه به اعتبارات ملی اضافه می شود. این عدد تحت عنوان سایر هزینه ها به عدد بزرگی تبدیل می شود که اگر کل درآمد صنعت برق را خرج کنیم جواب داده نمی شود. همچنین منحنی رشد انرژی نشان می دهد که با رشد 60 تا 70 درصدی انرژی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: اگر با دنیا مقایسه کنیم در هر واحد محصول 60 درصد بیشتر از دنیا انرژی مصرف می کنیم، تلفات زیادی در مصرف برق داریم، باید دست به دست هم دهیم تا راه حل هایی پیدا کنیم. حدود 9500 مگابایت از ظرفیت برق کشور توسط نیروگاه های آبی تولید می شود و در این نیروگاه ها نیز محدودیت هایی داریم.

پیرپیران ادامه داد: باید زبان مشترکی بین مشترکین مسکونی و مشترکان حوزه صنعت داشته باشیم. دفاتر باید مدل مصرف انرژی داشته باشند.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف برق را مقوله مهمی دانست و گفت: در سیاست کلان برق کشور اگر نگاهی به استفاده از منابع برق با مصرف داشته باشیم از همه فرصت ها برای ایجاد زبان مشترک بین مردم استفاده خواهد کرد. اگر این کار را انجام دهیم، می بینیم که در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر وی همچنین گفت: معضل مصرف گریبانگیر کل کشور است و باید از کل کشور بخواهیم برای درمان به ما بپیوندند.

محمدعلی اکبری با بیان اینکه امسال پنج جشنواره کشوری با عناوین کارتون، قصه گویی، نمایش عروسکی، برق و رسانه و جشنواره فیلم کوتاه هانه روشن در حوزه فرهنگ در زمینه مصرف بهینه انرژی برگزار شد، گفت: در در صنعت برق فکر می کنیم مصرف زیاد است و در این راستا سیاست اشتباهی برای افزایش تولید داریم. مسابقه تولید و مصرف تمام نشده است و باید مصرف را کنترل کنیم. در صنعت برق، ما به قفل کردن اعتقاد داریم.

وی بیان کرد: باید صنعت برق را به یک موضوع اجتماعی تبدیل کنیم و باید این کار را با هدف ارتقای سواد انرژی در بین مردم انجام دهیم، با درک اینکه انرژی پاک تولید و دسترسی به مردم سخت است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر ادامه داد: باید سواد انرژی همه مردم را ارتقا دهیم. زبان هنر فواره ای جوشان و خروشان است که هر نوع مخاطبی را تحت تأثیر قرار می دهد، باید مقوله اجتماعی شدن را در صنعت برق اعمال کنیم و روش صحیح مصرف برق را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انرژی موضوع بسیار مهمی است، افزود: نسل جدید ادبیات خودش را می خواهد، ما نیاز داریم انیمیشن و انیمیشن از طریق کارتون و بازی های رایانه ای وارد ذهن و فکر مردم و نسل جدید شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)