طراحی برنامه های ورزشی برای کارکنان دولت در استان ها/ ۷ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند

0
(0)



مدیرکل سلامت شهرداری تهران ایجاد بستری برای تغییر سبک زندگی و ترویج زندگی منطقی برای مقابله با بیماری ها را یکی از رویکردهای شهرداری برای داشتن شهری با شهروندان سالم می داند.

به گزارش ایسنا، حمید صاحب در همایش بزرگ پیاده روی هفته دیابت با شعار “پیاده روی سلامتی” در دریاچه شهید خلیج فارس با حضور معاون وزیر بهداشت، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و شهروندان برگزار شد. نقش ورزش علاوه بر بهبود سبک زندگی و تغذیه وی برای مقابله با دیابت افزود: شهرداری امکانات خود را در حوزه های مختلف برای ترویج سبک زندگی سالم در اختیار شهروندان قرار داده و در تلاش است تا دسترسی ارزان و آسان به خدمات شهری به ویژه را فراهم کند. امکانات ورزشی، با افزایش این امکانات.

وی افزود: بسیاری از شهروندان نمی دانند که دیابت دارند و به همین دلیل پیش دیابت هستند. با توجه به اینکه دیابت علائم واضحی ندارد، باید با افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری و راه های پیشگیری از بروز آن، برای داشتن شهروندانی سالم اقدام کرد.

7 میلیون نفر در کشور دیابت دارند

مدیرکل دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: 7 میلیون نفر معادل 14 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور به دیابت مبتلا هستند و برای پیشگیری از این تعداد در حال افزایش، ما باید روش زندگی مردم را تغییر دهیم.

کوروش اعتماد افزود: برای تغییر سبک زندگی افراد ورزش نیز مهم است و با تحرک بیشتر و ورزش می توان تا 70 درصد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

وی افزود: همه افراد می توانند با 30 دقیقه ورزش در روز و 2 ساعت و 30 دقیقه فعالیت بدنی در هفته از این بیماری در امان بمانند.

ورزش یک راه ارزان برای مبارزه با دیابت است

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این همایش گفت: این فدراسیون پس از اجرای 30 برنامه با مخاطبان انبوه در 30 استان کشور با ایجاد طرحی به نام 30*30 با نهادینه سازی ورزش همگانی به سلامت مردم کمک خواهد کرد.

علی خلیلی ورزش همگانی را ارزان ترین و در دسترس ترین راه برای کاهش بیماری هایی مانند دیابت عنوان کرد و افزود: طبق آمار بیش از 80 درصد افراد دچار کم تحرکی هستند. این امر باعث شده است که 14 درصد از جمعیت بالای 25 سال کشور در مرحله پیش دیابت قرار دارند و با توسعه ورزش همگانی می توان از افزایش مبتلایان به این بیماری جلوگیری کرد.

به گفته وی، طراحی برنامه های ورزشی برای مسئولان دولتی در استان ها، طراحی ورزش های همگانی صبحگاهی و عصرگاهی و طراحی مسابقات فوتبال خیابانی از دیگر برنامه هایی است که برای ترویج ورزش همگانی در دستور کار فدراسیون ورزش های همگانی قرار دارد.

باید بگویم؛ در همایش بزرگ پیاده روی هفته دیابت گروه های ورزشی و مجریان برنامه را در قالب برنامه صبحگاهی و مفرح ارائه کردند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)