ضرورت وجود ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار توزیع شیر در مدارس

0
(0)



رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: توزیع شیر در مدارس نیازمند ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار برای ارتقای سلامت دانش آموزان است.

به گزارش ایسنادکتر محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس پس از چهار سال وقفه با دستور رئیس جمهور و با پیگیری معاون اول رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس انجام شد. مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و سازمان های غذا و دارو است. استاندارد، هدفمندی یارانه ها، برنامه و بودجه و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان های کشور اجرا شد.

وی بیان کرد: اجرا و تداوم این برنامه برای ارتقای سلامت دانش آموزان، ارتقای سطح یادگیری و بهره وری، پیشگیری از سوء تغذیه و فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر در بین دانش آموزان برای تامین سلامت کشور ضروری است.

متلک تصریح کرد: پس از چندین سال وقفه، طرح توزیع شیر مدارس توسط دولت مردمی راه اندازی شد و شور و نشاط جدیدی را به مدارس کشور وارد کرد و بازرسی های زیادی از کیفیت شیر ​​توزیع شده نیز در حال انجام است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی کشور در ادامه گفت: امروز صنایع لبنی با وجود مشکلات فراوان با تمام توان با مدارس و 62 هزار مدرسه همکاری می کنند و نزدیک به 8 میلیون و 500 هزار دانش آموز تحت پوشش هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، موتلک گفت: در این راستا دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی از طریق کمیته علمی و سیاستگذاری شیر مدارس با همکاری دست اندرکاران در تلاش است تا حل شود. چالش‌ها و درخواست‌های موجود برای تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار برنامه شیر مدارس طی سال‌های آتی ارتقای سلامت دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشورمان است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)