سال گذشته یک میلیون نفر طی یک ماه در اجراهای صحنه‌ای در ایران‌ شرکت کردند

0
(0)

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در سفر به استان زنجان با بیان اینکه در نوروز 1401 حدود 400 هزار نفر از کشور از کشور خارج می شوند، گفت: حضور در اجراهای صحنه ای (کنسرت) شید تصریح کرد: این آمار در سال گذشته تغییر کرده است به گونه ای که در یک ماه یک میلیون نفر در ایران از اجراهای صحنه ای دیدن کردند که بی سابقه است.

وی توضیح داد: سیزدهمین دولت ، طبق قول خود ، توجه ویژه ای به موسیقی و مقایسه آمار بخش های مختلف این صنعت قبل و بعد از شروع کار این دولت ، تلاش های مقامات در این زمینه را تأیید می کند. . .

این مقام گفت: در این زمینه ، مطالعه تعداد اجراهای در تهران در سال گذشته نشان می دهد که تعداد این اجراها 606 بود که برای کل کشور به 3913 رسید. همچنین ، در 4 ماه اول سال جاری ، 728 اجرا برگزار شد که با آن تعداد کل اجراهای یک سال گذشته در کشور به 4641 رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم موسیقی را یکی از کلیدی ترین شاخه های فرهنگ عمومی کشور می داند که از سرانه نشاط اجتماعی بالایی برخوردار است.

ما متعهد به اجرای عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به فرهنگ برای همه شهروندان هستیم

اسماعیلی همچنین در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی هنری زرین صحبت کرد و گفت که حدود 30 ماه پس از مسئولیت دولت ، سفر به زنجان یک نقطه قابل اندازه گیری و یک مقیاس کیفی برای اندازه گیری اقدامات این دوره بود و گفت: عموم مردم دسترسی به فرهنگ که به دلیل سیاست های قبلی بسیار دشوار است. انجام شد، امروز با ساخت مجتمع های فرهنگی، کتابخانه ها، سینماها و هنرستان ها تسهیل شده است.

وزیر فرهنگ و هدایت اسلامی اظهار داشت که من این شرکت و “مجتمع فرهنگی هنری زرین” را به نمایندگی از هیئت دولت در شورای اداری ایجود افتتاح کردم. وی ادامه داد: من در آنجا دستورالعمل های لازم را برای ساخت سینمای ایجرود ارائه دادم ، وی ادامه داد: من به جمع آوری مردم فرهنگ زنجان تأکید کردم که ما مصمم هستیم که عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به فرهنگ را برای همه شهروندان انجام دهیم.

وی همچنین به اهمیت نشست نماز در زنجان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه دعای ملی در زنجان با استقبال نادر از گروه های فرهنگی روبرو شد و ما با یک کمپین جدید روبرو شدیم. در این جلسه گفتم که ما “بازگشت به جنبش مسجد” را به عنوان یک استراتژی برای تحول فرهنگی می بینیم و ما معتقدیم که فرهنگ های معنوی در ایران چنان قدرتمند هستند که هیچ موج نمی تواند در برابر آنها بایستد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)