روشی موثر برای ایمن سازی نوزادان در برابر بیماری های تنفسی

0
(0)



آزمایش‌های پزشکی جدید در اروپا نشان داده‌اند که استفاده از یک آنتی‌بادی جدید برای نوزادان مبتلا به ویروس تنفسی رایج زمستانی می‌تواند نیاز به بستری شدن در بیمارستان را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، برخلاف واکسن هایی که سیستم ایمنی را مجبور به ایجاد آنتی بادی می کنند، ماده ای به نام «نیرسویماب» این مرحله را دور می زند و محافظت فوری در برابر عامل بیماری ایجاد می کند.

آزمایش این روش بر روی 8000 نوزاد زیر 12 ماه نشان داد که روش فوق منجر به کاهش 83 درصدی پذیرش در بیمارستان برای ویروس تنفسی RSV شد.

این روش ایمن سازی در انگلستان، فرانسه و آلمان آزمایش شد و نتایج آزمایش در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

این ویروس می تواند باعث عفونت های جدی ریه شود. هر ساله ده ها هزار نوزاد در انگلیس به این ویروس مبتلا می شوند و حدود 30 نوزاد جان خود را از دست می دهند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا گزارشی در مورد بیماری های شایع تنفسی در اروپا منتشر کرده و از گسترش دامنه این عفونت خبر داده است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید شده است که سردی هوا در تمام کشورهای اروپایی باعث گردش پاتوژن ها یا پاتوژن های تنفسی شده و افراد بیشتری بیمار می شوند. بر اساس این اطلاعیه، بسیاری از این پاتوژن‌ها بر کودکان، به‌ویژه خردسالان زیر پنج سال و گروه‌های در معرض خطر، از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های همراه و افراد بالای 65 سال تأثیر می‌گذارند.

RSV که نام کامل آن ویروس سنسیشیال تنفسی است، در واقع یک ویروس فصلی است که چندین سال است در اروپا عود کرده است و اوج آن بیشتر در ماه های پاییز، زمستان و بهار (اکتبر تا آوریل) است.

علائم شایع این ویروس شامل آبریزش بینی، کاهش اشتها، سرفه، عطسه، تب و خس خس سینه است. اکثر عفونت‌های RSV خود به خود ظرف یک تا دو هفته از بین می‌روند، اما در برخی موارد، این بیماری می‌تواند باعث عفونت‌های شدیدتری مانند برونشیولیت یا التهاب راه‌های هوایی کوچک در ریه‌ها و ذات‌الریه شود که منجر به عفونت‌های ریوی می‌شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)