صبر، بالاترین رزق الهی‌ است که خداوند به مادران شهدا داده است

0
(0)

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز پنجشنبه 16 دی ماه در دیدار با خانواده های معظم شهدا در گلزار شهدای بخشدار آهوم شهرستان محمودآباد، با بیان اینکه این توفیق است که در محضر خانواده های معزز شهدا یعنی مادران هستیم، گفت: ، پدران، همسران و فرزندان گفت: ادای احترام از خانواده شهدا به همه مدیونیم.

وی افزود: می توان شهید را از زبان کسی که وسط همه عالم است وصف کرد نه از زبان خودمان و در کلام حضرت عالی و مطهر درباره شهید اوصافی آمده است که نشان می دهد. مقام شامخ شهید

رئیس مجمع تشخیص با اشاره به اینکه در ظاهر حق باطل وجود ندارد، ادامه داد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید که خداوند جان و مال مؤمنان را خریده و در عوض بهشت ​​برای آنان چنین خواهد بود. که در طول راه می جنگند، می کشند و کشته می شوند.

این بنده تصریح کرد: این وعده برای کسی که در تورات و انجیل و قرآن آمده و در وفای به عهدش بالاتر از خداست صادق است. این یک برد بزرگ است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه قرآن نازل کننده حق است و دروغی در آن وجود ندارد، گفت: قرآن وحی حق است. هیچ کس در وفای به عهد بالاتر از خدا نیست. عهد شکنان عیب دارند، ولی خدای متعال عیب ندارد که پیمان شکنی کند. یک قول

وی با بیان اینکه الفاظ قرآن معنای عمیقی دارد و هر تفسیری از قرآن معنایی دارد، خاطرنشان کرد: «الله با مؤمنان» «الله با مؤمنان» «الله با صالحان» هر کدام این سخنان معنای خاصی دارد و نباید گفته شود که مردم خوبی هستند، زیرا هر کدام از محسن، مومن و صالح در قرآن معنای خاصی دارند، بنابراین فوز العظیم معنای خاص خود را دارد که باید فهمید.

آیت الله لاریجانی می فرماید: در آیه «خدا از آنها راضی است و خدا از بزرگان راضی است»، خداوند از برخی افراد راضی است و آنها نیز از خدا راضی هستند.

رئیس مجمع تشخیص افزود: خداوند است که علم خود را در دل اولیای خود قرار داده است تا او را بشناسند و به توحید او پی ببرند و چشمه های دل خود را به جلال و عظمت او بگشایند. و انسان باید از خدا راضی باشد که در اینجا دل برای دیدن معرفت خدا باز می شود.

آملی لاریجانی با اذعان به اینکه دل انسان به جلال و جمال خداوند می گشاید و به همین دلیل آیه ذلک فوز العظیم برای شهید آورده شد، تصریح کرد: یعنی کسانی که سخت گیری می کنند و حدود 70 سال تلاش می کنند، می شوند. راضی می شوند و پس از آن معشوق خدا می شوند، اما این علم را هم برای شهید آوردند که شهید یک قدم برمی دارد و آن قدم در یک لحظه است و شاید برای یک عارف 70 سال طول بکشد.

رئیس مجمع تشخیص استعداد متذکر شد: خریدار جان شهید خداوند است و می فرماید هیچکس از من خریدار جان شهید بزرگتر نیست و در نتیجه ایمان و عمل صالح در چنین کاری پاک می شود. به طوری که خداوند گناهان او را می بخشد و چنین شخصی برای همیشه در بهشت ​​می ماند.

با اذعان به اینکه شهید مقام بزرگی دارد که ما نمی توانیم آن را بفهمیم و فقط به فرموده مقام معظم رهبری کلام الله مجید را ذکر می کنیم که طبق فرموده ائمه اطهار(ع) رزق طهارت است، یعنی نعمت هایی که از جانب حضرت می شود. حضرت عالی یادآور شد: رزق نه فقط مادیات است و باید برای رزق دعا کنیم و علم، توحید و معرفت نیز رزق محسوب می شود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه همه رزق ها نباید مادی باشد و برخورداری از رزق الهی نعمت است، تصریح کرد: بالاترین رزق الهی صبری است که خداوند به مادران شهدا عطا کرد و این نظام مبتنی بر توحید است و امیدواریم شهدا را فراهم کند

قابل توجه است؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با خانواده های معظم شهدا، با خانواده شهید سرداری محمدزاده در شهرستان محمودآباد دیدار کرد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)