جزئیات طرح توانبخشی "پنجره" برای کودکان اوتیستیک

0
(0)



مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران جزئیات طرح توانبخشی پنجره را تشریح کرد.

سعیده صالح غفاری در گفت وگو با ایسنا. وی با اشاره به اینکه تعداد کودکان اوتیستیک رو به افزایش است، گفت: تا به امروز راه حلی در دنیا برای کاهش آن اندیشیده نشده است، اما در این بین لازم است کودکان اوتیسمی روند توانبخشی و مداخلات را زودتر آغاز کنند. تا حد امکان با تشخیص زودهنگام

وی افزود: در عین حال بسیاری از خانواده ها به دلیل افزایش هزینه های توانبخشی مداخلات را متوقف کرده اند و نمی توانند به این مسیر ادامه دهند. انجمن اوتیسم ایران از ابتدای فروردین امسال طرحی به نام پنجره را آغاز کرده است تا از طریق حامیان و همراهان بتواند هزینه های مستمر توانبخشی کودکان اوتیستیک را تامین کند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران تصریح کرد: تا امروز بیش از 400 کودک زیر 7 سال عضو انجمن و ثبت نام در سامانه فایل الکترونیکی به صورت حضوری و حضوری و تقریبا رایگان تحت پوشش خدمات توانبخشی قرار گرفته اند. (با پرداخت کمتر از 10 درصد نرخ رسمی توانبخشی).

به گفته وی، در واقع فرد مبتلا به اوتیسم برای کسب مهارت های اولیه برای زندگی عادی به حداقل 25 مداخله هماهنگ توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و علاوه بر آن آموزش اصلاح رفتار نیاز دارد.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران ادامه داد: از سوی دیگر پذیرش فرد مبتلا به اوتیسم در خانواده و نحوه ارتباط والدین با این کودک چه از نظر نوع ارتباط و چه از نظر آشنایی با یادگیری هایی که می تواند برای بهبود و گسترش مهارت های خودیاری فرزندشان. در دستور کار انجمن اوتیسم ایران قرار گرفته است.

وی افزود: سعی کرده ایم در قالب مسئولیت اجتماعی با مدیران بخش خصوصی صحبت کنیم و از آنها بخواهیم هر یک از شرکت هایی که حاضرند مسئولیت بازپروری برخی از این کودکان را بر عهده بگیرند حداقل هزینه ها را بپردازند. طبق جلسه ای که در اسفند ماه سال 1401 با مدیرعامل یک بانک خصوصی داشتیم، گروه مالی این بانک به عنوان یکی از حامیان اصلی کودکان زیر هفت سال مبتلا به اوتیسم، همکاری خود را با این انجمن به عنوان پیشگام اعلام کرد. تا به امروز بیش از 400 کودک مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم تحت پوشش این خدمات رایگان قرار گرفتند.

صالح غفاری تاکید کرد: در خصوص جزئیات پوشش این خدمت و در این مرحله پس از گذشت شش ماه از ارائه خدمات، کدام شهرها را توانسته ایم تحت پوشش قرار دهیم، چند خانه امید ایجاد و تجهیز شده است تا کودکان بتوانند در آن ساکن شوند. این خانه های امید شروع به دریافت خدمات و نحوه استفاده خانواده ها از این خدمات و گام بعدی انجمن اوتیسم چه خواهد بود، اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)