توضیحات وزارت بهداشت درباره بستری شدن و عمل “سینا علیخانی”

0
(0)



مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پی بستری شدن و عمل جراحی سینا علیخانی سفیر کودکان مبتلا به SMA و آتروفی عضلانی نخاعی در بیمارستان نورافشار تهران توضیحاتی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بستری شدن و عمل جراحی سینا علیخانی نوجوان مبتلا به SMA توسط متخصص مغز و اعصاب وی تشخیص داده شد که موفقیت آمیز بود اما به دلیل درد، وی در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نورافشار تهران تحت نظر است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اول آذرماه با تشخیص و ارجاع این پزشک متخصص، سینا کاندیدای دریافت فرم خوراکی ریسدیپلام شد و سهمیه این دارو را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است به منظور بررسی اثربخشی داروها برای بیماران مبتلا به SMA، با تایید ستاد تدابیر ویژه دارویی وزارت بهداشت، بیماران 11 تا 20 ساله از جمله سینا علیخانی واجد شرایط دریافت این دارو شدند. دارو.

براساس اعلام وزارت بهداشت، این بیماران با ویزیت مجدد به دو گروه خوراکی و تزریقی تقسیم شدند و در تاریخ 14 آذر (حدود 20 روز پیش) داروها توسط سازمان غذا و دارو از طریق دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شد. .

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)