تقاضای پاکستان از روسیه چه بود؟

0
(0)



به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس، سفیر پاکستان گفت: این کشور قبلاً برای عضویت درخواست کرده و امیدوار است روسیه در روند پذیرش کمک کند. شایان ذکر است که روسیه در سال 2024 هدایت این گروه را بر عهده خواهد داشت.

سفیر پاکستان گفت: پاکستان می‌خواهد بخشی از این سازمان مهم باشد و ما برای حمایت از عضویت پاکستان در این گروه به کشورهای عضو به‌طور عام و فدراسیون روسیه به‌طور خاص کمک می‌کنیم.

بریکس در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات نیز در ژانویه به این بلوک خواهند پیوست.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران، BRICS+ در حال حاضر از نظر اقتصادی بزرگتر از G7 است. گروه هفتم شامل کشورهای صنعتی و توسعه یافته آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن است.

بر اساس داده های سال 2023 در آفریقای جنوبی، بیش از 40 کشور برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده اند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اوایل اکتبر گفت که بریکس قصد دارد فهرستی از نامزدهای عضویت در این سازمان را پیش از اجلاس آتی کازان در سال 2024 تهیه کند و بر گسترش بیشتر “دایره دوستی” بریکس برای شامل کشورهای آمریکای لاتین تمرکز کند. او تمرکز می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته در مصاحبه با گروه رسانه ای چین گفت که گسترش برجام بر اساس اصل چندقطبی جهانی است.

به گفته پوتین، هیچ کشوری نمی‌خواهد کنار بیاید و از هوی و هوس «برخی حاکمان» پیروی کند و برجام بستری است که کشورها می‌توانند روابط خود را بر اساس برابری برقرار کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)