حسینی بوشهری: باید نقش و جایگاه خبرگان رهبری را برای مردم تبیین کنیم

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشم حسینی بوشهری در آخرین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیته های مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه در خصوص ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری. خبرگان رهبری گفت: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و مرکز پژوهش های دبیرخانه به عنوان دوره های سوم، چهارم و پنجم اقدامات ارزنده ای برای معرفی نقش، جایگاه، ساختار و وظایف مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی انجام دادند. تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در حکومت اسلامی به منظور مشارکت آگاهانه مردم و شرکت در انتخابات خبرگان. وی در این دوره بر همکاری دبیرخانه این مجلس با نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید می کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم معرفی مردم به مجلس خبرگان رهبری و دعوت از آنان برای شرکت در انتخابات، از اسفند سال گذشته و یک سال قبل از برگزاری انتخابات خبرگان، به منظور پیگیری و پیگیری تحقق چهار راهبرد «مشارکت، سلامت، رقابت و «امنیت انتخابات» مدنظر رهبری انقلاب، برنامه‌های دبیرخانه بر حفظ انسجام و وحدت جامعه برای مشارکت حداکثری، فعالیت فعال، حماسه‌آفرینی است. حضور و تحقق انتخاب افراد اصلح در ششمین دوره خبرگان برجسته و تاکنون اقدامات ارزنده ای انجام شده است.

بوشهری افزود: در گام اول محتوای علمی مرکز پژوهش های دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که به آگاهی عمومی از مجلس خبرگان رهبری و وظایف آن می پردازد، با توجه به شرایط موجود بازنویسی و به روز ارائه می شود. جامعه و در قالب های عملی برای همه طبقات.

وی یادآور شد: بهره گیری از تجربیات قبلی و استفاده از ظرفیت نهادها و نهادهای مختلف به نحوی موثرتر از گذشته گامی دیگر در این راستا و با هدف یکپارچه سازی فعالیت ها و هم افزایی دستگاه ها تاکنون با روسای سازمان است. بسیاری از موسسات از جمله صداوسیما، شورای سیاست گذاری جماعت ائمه اطهار. ، حوزه علمیه، نمایندگی ولی قانونی در نیروهای مسلح، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و چندین نهاد تاثیرگذار دیگر و چندین جلسه و تفاهم نامه امضا شد و همچنین اعلام کردند که از اختیارات خود برای معرفی مجمع خبرگان رهبری .

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دیدار با روسای این نهادها در خصوص نحوه ارائه و تبیین جایگاه مجلس خبرگان، وظایف ذاتی خبرگان، ضرورت تبادل نظر شد. و فلسفه تشکیل آن، ساختار و فعالیت های این مجلس و کمیته های آن، حکومت اسلامی و اندیشه ولایت فقیه و اقداماتی صورت گرفته یا در حال انجام است.

بوشهری در تشریح این اقدامات گفت: تهیه بسته های محتوایی برای ارائه در فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت و ورودی موثر معاونت های حوزه علمیه و نهادهای پیشرو در دانشگاه ها به منظور تقویت باور عمومی جامعه نسبت به اثربخشی نظام اسلامی. نظام و اندیشه مرجعیت دینی و پاسخگویی به شبهات بر این اساس بیان دستاوردهای نظام، ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت دو بعد جمهوری خواهی و اسلامیت نظام در مقابل جنگ شناختی دشمن از جمله این اقدامات است. که به انگیزه و دعوت نخبگان برای فعالیت اجتماعی در ایام انتخابات نیز توجه شد.

وی یادآور شد: استفاده حداکثری از مناسبت های ملی و مذهبی برای شرکت در انتخابات، گفتمان سازی اخلاق در انتخابات، هماهنگی با ائمه جمعه سراسر کشور و همچنین استفاده از ظرفیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان بسیج دانش آموزی. در جریان است و 930 هزار رای اولیه با احتساب برنامه.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)