تا پایان هفته آینده/سال جاری بالغ بر 90 درصد درآمد مالیاتی محقق شده است

0
(0)



به گزارش ایسنا، داوود منظور تحقق درآمد مالیاتی بر اساس پیش بینی قانون بودجه امسال را بالای 95 درصد عنوان کرد.

وی با حضور در تلویزیون گفت: دولت در بودجه 1403 درآمد را واقعی و شفاف دید و نسبت به بودجه امسال سهم درآمد نفتی را در سال آینده کاهش داده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تحقق درآمدهای 10 ماهه کشور نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

منظور همچنین تصریح کرد: حساب ارزی طبق ضوابط با کمک بانک مرکزی انجام می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بودجه کشور ریالی است و حساب ارزی دستگاه ها توسط بانک مرکزی افتتاح می شود.

به گفته وی، این حساب با کمک بانک مرکزی برای دستگاه هایی که تراکنش بین المللی و خرید ارز دارند ایجاد می شود.

منظور همچنین یادآور شد: امسال بیش از 90 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است. تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش بینی در قانون بودجه سال جاری بالای 95 درصد است.

وی ادامه داد: تحقق درآمد دولت در حقوق مالکیت معادن حدود 60 درصد و در بخش درآمد گمرکی 48 درصد است.

منظور با تاکید بر اینکه درآمد باید در بودجه واقعی لحاظ شود، گفت: دولت تلاش کرد بودجه را متعادل کند و مصارف و منابع را یکسان کند.

وی افزود: سعی کردیم بر اساس میزان تبدیل وجوه را برآورد و سپس هزینه ها را پرداخت کنیم. این به معنای اولویت دادن به درآمد بر هزینه ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درآمدها باید در بودجه واقعی دیده شود نه اینکه زیاده روی شود. زیرا اگر محقق نشود تبدیل به کسری بودجه می شود.

به گفته وی، دولت در بودجه 1403 درآمد را واقعی و شفاف دید و سهم درآمد نفتی را در سال آینده نسبت به بودجه امسال کاهش داد.

منظور با بیان اینکه درآمدهای نفتی متعلق به نسل های آینده است، افزود: دولت تلاش کرده است همانطور که مقام معظم رهبری در تدوین لایحه بودجه 1403 انجام دادند در راستای عملیاتی شدن اصلاح ساختار بودجه گام بردارد.

وی گفت: اتکای بودجه به منابع پایدار و جداسازی تدریجی درآمدهای نفتی مهمترین بخش اصلاح ساختاری در بودجه است و معتقدیم درآمدهای نفتی متعلق به نسل های آینده است و این درآمدها باید به صندوق ملی هدایت شود. برای توسعه و با انجام این کار مولد می توانیم منابع خوبی برای آینده فراهم کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه منظور یادآور شد: هزینه ها باید متناسب با درآمدها و منابع باشد در غیر این صورت سال آینده کسری بودجه خواهیم داشت. نمایندگان در بودجه 1403 هزینه های دولت را افزایش دادند که قابل تحقق نیست.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد مجلس حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه جدید را تصویب کرده است و مجلس منابع و درآمدهای جدیدی برای این کار مشخص نکرده است.
انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)