بزرگترین خطر سلامتی در حال حاضر چیست؟

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی آلودگی هوا یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و تخمین زده می شود که سالانه 7 میلیون نفر جان خود را از دست می دهند.

به گفته Wifrom، کشورهای آفریقایی در برنامه آب و هوایی خود برای مقابله با آلودگی هوا پیشتاز هستند و برخی از کشورها مانند نیجریه در حال انجام اقداماتی برای مقابله با آلودگی هوا هستند، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار اقدام فوری برای مقابله با آلودگی هوا شده است و آن را بزرگترین تهدید برای سلامت محیط زیست در زمان ما می داند.

به گفته محققان، کشورهای فقیر آفریقایی در شناخت هوای پاک و مزایای سلامتی آن در برنامه‌های ملی آب و هوایی خود از بیشتر کشورهای ثروتمند جلوتر هستند، اما به گفته محققان، اهداف آنها باید با سیاست‌ها، اقدام و بودجه روشن حمایت شود.

بر اساس گزارش جدیدی به سازمان ملل، نیجریه، ساحل عاج، مالی، توگو و غنا نگرانی‌های مربوط به کیفیت هوا را در برنامه‌های اقلیمی خود گنجانده‌اند.

طبق مطالعه ای که سال گذشته در مجله Lancet منتشر شد، آلودگی هوا که عمدتاً ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی است، باعث مرگ بیش از 6.5 میلیون نفر در سراسر جهان در یک سال می شود و این تعداد در حال افزایش است.

کارشناسان می گویند نادیده گرفتن نگرانی های مربوط به آلودگی هوا یک فرصت از دست رفته برای کره زمین، مردم و اقتصاد است.

سیاست‌های هوای پاک، مانند تغییر به انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از سوخت‌های تمیزتر برای پخت و پز داخلی، پتانسیل کاهش اثرات بهداشتی و هزینه‌های مشکلاتی مانند آسم و بیماری‌های قلبی را دارد.

اقدامات نیجریه برای کاهش آلودگی شامل تشویق پخت و پز با سوخت های پاک تر به جای هیزم است که دولت نیجریه می گوید می تواند جنگل ها و انتشار گازهای گلخانه ای را نجات دهد و از مرگ زودرس 30000 تا سال 2030 جلوگیری کند.

ما همچنین ماشین هایی را می بینیم که مانند دودکش دود می کنند که گاهی اوقات اگر مراقب رانندگی در پشت آنها نباشید، جاده را نمی بینید.

به عنوان مثال، برقی کردن وسایل نقلیه با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا مزایایی دارد، اما کاهش استفاده از خودرو به طور کلی منجر به سفرهای سالم‌تر مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌شود و می‌تواند فضایی را برای پارک‌ها و درختان باز کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)