برگزیدگان جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران مشخص شد

0
(0)

در مراسم معارفه برگزیدگان ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی کرمان تنها کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی حضور داشت. محمدحسین زاده، مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی خراسان رضوی؛ مهدی همدسقایان، دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ اسرافیل فرج‌الهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران؛ مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و هیئت داوران نمایش های صحنه ای و خیابانی حضور داشتند.

اجرای موفق جشنواره برای جذب مخاطب و هم افزایی دستگاه های اجرایی

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی استان با ابراز همدردی و تسلیت به همه هموطنان به ویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: خوشبختانه جشنواره تئاتر در سطح منطقه ای کشور توانست جذب مخاطب و هم افزایی دستگاه های اجرایی و تعامل هنرمندان در بستر منطقه ای.

وی ادامه داد: گروه های نمایشی با شرکت در جشنواره منطقه ای می توانند ضمن تبادل اطلاعات و همفکری در رقابتی سالم از تجربیات و ایده های هنرمندان سایر مناطق بهره مند شوند.

مدیر کل هنرهای نمایشی، محتوای آثار و فرم اجراها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا علاوه بر شکل اجرا و تسلط هنرمندان تئاتر در این زمینه، اندیشه و محتوا نیز مورد توجه قرار گیرد. رشد بیشتری داشته باشد تا شاهد اجراهایی با مفاهیم ارزشمندتر و قابل تامل باشیم.

برندگان بخش اجرای خیابانی

لوح تقدیر و جایزه نقدی در قسمت طراحی بروشور به امیر مدی پور برای نمایش بلند نوشته شد.

لیلا کارونی برای نمایش «زندگی سیگاری من» لوح تقدیر و جایزه نقدی از سوی گروه «طراحی لباس» دریافت کرد.

مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش «موسیقی» به عاشیق علی عزتی برای نمایش «دومانلی سرحد» رسید. رتبه دوم به مرتضی عیدی، رضا فرجی و محمود خسروی برای اجرای «انگشت نور» تعلق گرفت. علی خاتامی و محمد حسین کریمی مقام اول ، دیپلم افتخاری و یک جایزه نقدی برای نمایشنامه “صرع” را کسب کردند.

مبینا کلبادی برای اجرای «میمی» مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی را از گروه «طراحی فضا» دریافت کرد. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به علیرضا تاجیک برای نمایش «صرع» تعلق گرفت. مقام اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نسیم عموزاده برای اجرای «خانه ای برای زندگی» تعلق گرفت.

هیئت داوران در بخش «تسلط بازیگری» به بازیگران «سحر بازوک» نوجوان «دختر و مجسمه»، «مینو رمضانی» بازیگر کودک «اینگست کوچک»، «نازنین مدبری» بازیگر کودک لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کردند. از «عتیقه»، یوسف سلیمانی، بازیگر پیشکسوت او به نمایش «خانه ای برای زندگی» و رضا درویشی، بازیگر پیشکسوت نمایش «یادگار پدر» امتیاز بالایی داد.

مبینا کلبادی برای بازی میمی و سحر کیخایی جوان بازیگر نمایش چرمیت شاه مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی در رشته بازیگری را کسب کردند. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به حنانه فتح اللهی برای نمایش صرع تعلق گرفت. جایزه اول، مدرک افتخاری و جایزه نقدی این بخش به سید شیوا شهدایی برای نمایش «سطل آرزو» اهدا شد.

مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی در رشته بازیگری مرد مشترکا به زینل عابدین فانی برای نمایش دومانلی سرحد و احسان محمدیان برای نمایش پیشانی بلند تعلق گرفت. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به رضا محمدیان برای نمایش «زندگی من در دود» تعلق گرفت. مقام اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به مسعود احمدی برای نمایش «آقازاده» تعلق گرفت.

مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش «طرح و ایده» به ارسلان محبی برای اجرای «چرمیت شاه» اهدا شد. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به علیرضا تاجیک برای اجرای صرع تعلق گرفت. به مهدی نصراله زاده برای نمایش «مغزهای با استعداد» مقام اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این اداره کل اهدا شد.

هیئت داوران در بخش «کارگردانی» از محمدمهدی پازوکی برای نمایش «آقازاده» و حسین قاسمی برای نمایش «زندگی من در دود» با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل کردند.

به مهدی نصرالله زاده مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش «کارگردان» برای اجرای «مغزهی کادوپیشه» اهدا شد. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به نسیم عموزاده برای نمایش «خانه ای برای زندگی» تعلق گرفت. مقام اول، نشان افتخار و جایزه نقدی این بخش به علیرضا تاجیک برای اجرای صرع اهدا شد.

نمایش های خیابانی صرع به کارگردانی علیرضا تاجیک از تهران، مغزهای پیچ خورده به کارگردانی مهدی نصراله زاده از مازندران و خانه زندگی به کارگردانی نسیم عموزاده از آذربایجان شرقی به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

برندگان اجرای صحنه

هیئت داوران در بخش «طراحی بروشور» با اهدای لوح و جایزه از سروش حیدری زاده برای اجرای «شیرهای خان باباسلطان» از خراسان شمالی تجلیل کردند. دیپلم افتخار و جایزه نقدی این اداره کل به الهه بهبودی برای نمایش «پی نو» از استان گلستان اهدا شد.

جایزه طراحی صحنه و لباس به فرزاد هدایت برای نمایش «ماچ مداق عبدمان» از استان سیستان و بلوچستان رسید. مهتاب کیوانجو برای نمایش «اسفند 96» از استان تهران موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی این اداره کل شد.

در بخش گریم، هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به محمد الیاسی برای گریم نمایش «ماچ ماداق عبدمان» از استان سیستان و بلوچستان اهدا کردند. دیپلم افتخار و جایزه نقدی این دپارتمان به مهتا فرزام نیا برای نمایش «مارسی نوزده نود و شش» به عنوان گریمور برگزیده اهدا شد.

هیئت داوران در بخش «موسیقی» از محمد سلیم براوی، بامسر دایکام و میلاد یسری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «ماچ مادگ عبدمان» تقدیر کردند. مدرک افتخار و جایزه نقدی این بخش به محمد تیموری و سامیه بدیازاده از گروه موسیقی کوزه آب اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش «خلاقیت، طراحی و ایده» به رها شکری برای نمایش «پی نو» و محمد عبدالجباری برای نمایش «خروس در زخم» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سجاد علی آبادی در گروه صحنه نگاری برای نمایش «28 اسفند 1378» اهدا شد. محمود آزادی مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی صحنه نگاری را برای اجرای «مک مرگ عبدمان» دریافت کرد. مهدی مسروری برای نمایش «فخرالزمان» مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی صحنه نگاری را دریافت کرد. مازیار رفگی برای نمایش “خانه های اجاره ای” مقام اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی صحنه نگاری را دریافت کرد.

هیئت داوران در بخش «بازیگری» به ستیش حکشور برای نمایش «شیرهای خان باباسلطنه»، آترینا خراسانیان برای نمایش «زندگی او» و به بازیگران نمایش «کوزه آب» لوح و جایزه نقدی اهدا کردند.

در بخش «بازیگری زن» از مهسا آقایی برای بازی در نمایش «کیلومتر 944» با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد. مقام سوم بازیگری، لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به بازیگران نمایش «رویاپرداز» و مهتاب کیوانجو برای نمایش «مارسی 1991» رسید. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نورا بحرینی برای نمایش «خانه های اجاره ای» تعلق گرفت. نرگس ایزدی برای نمایش «ننه آقا» مقام اول، لوح افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش «بازیگری مرد» از مسلم نگیبی برای بازی در نمایش «رویاپرداز» با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد. مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر قربانی برای اجرای «ننه آقا» رسید. مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعید رضایکیا برای نمایش «ماچ ماداگ عبدمان» تعلق گرفت. مقام اول دیپلم افتخار و جایزه نقدی به یاسین رضوانی برای نمایش «خالی» رسید.

در بخش «دراماتورژی» از فربد اخیدا ماندالهی با اهدای لوح و جایزه نقدی برای نمایش «مارسی به نودوش ها» تجلیل شد. مقام سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مازیار رافکی برای نمایش «خانه های اجاره ای» تعلق گرفت. یاسین رضوانی برای اجرای «خالی» مقام دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد. مقام اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابراهیم عادل نیا برای اجرای «فخور زمان» رسید.

در بخش «کارگردان» از صادق سهرابی برای نمایش «ماچ مداق عبدمان» با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد. مقام سوم ، گواهی قدردانی و جایزه نقدی برای نمایش “خانه های اجاره” به مازیار رافاتی رفت. مقام دوم ، یک گواهی قدردانی و یک جایزه نقدی برای نمایشنامه “Fakhur Zaman” به مهدی ماسوری رفت. مقام اول ، یک دیپلم افتخاری و یک جایزه نقدی برای عملکرد “خالی” به یاسین ریزوانی رفت.

تشکر ویژه استاندار خراسان رضوی برای چندین نمایش

یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی به ویژه از اجراهای صحنه ای کلاه شما قاضی، ننه آقا، کوزه آب و نمایش های خیابانی دختر و مجسمه و دومعلی سرحد برای پرداختن به مضامین ارزشی و مسائل حراست مقدس قدردانی کرد.

فینالیست های بخش صحنه جشنواره تئاتر فجر

هیئت داوران بدون اولویت و پس از اصلاحات هیئت داوران و هیئت نظارت، نمایش های «باطل» به کارگردانی یاسین رضوانی از گلستان، «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی سروری از خراسان جنوبی، «خانه های اجاره ای» به کارگردانی مازیار رافکی از … کرمان و «مه» مداق عبدمان به کارگردانی صادق سهرابی از سیستان و بلوچستان به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقدیم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در پایان محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای همه شرکت کنندگان این جشنواره که مهمان امام زمان(عج) بودند، آرزوی خیر کرد. مهربانی برای ارادت خود به میدان قدسی علی بن موسی الرضا (ع) باید اثری با مضامین رضوی را در کارنامه خود ثبت کند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)