فاش شدن ملیت یکی از تروریست ها و دستگیری اعضای شبکه پشتیبانی در 6 استان

0
(0)


به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات اولین پیام خود را درباره حادثه تروریستی کرمان منتشر کرد.

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

نام خدا

با تاسف و تاثر فاجعه تروریستی اخیر که در سالروز شهادت رهبر کبیر جهان اسلام، سپهبد سپهبد سپهبد قاسم سلیمانی (ره) رخ داد و شهادت مظلومانه جمعی از مردم را تسلیت عرض می نمایم. هموطنان، برای ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی پورر» سرود بخوانید. کرمان و بویژه خانواده های عزیز داغدار و با درخواست حقیر درب احدیت برای شفای عاجل و کامل مجروحان، به ملت شریف ایران توجه دارد:
1. سربازان گمنام امام زمان (عج) در مدت کوتاهی پس از این حادثه مرگبار، اولین ردپای عوامل تروریستی داعش را کشف کردند و برای شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده از تروریست ها و سایر جنایتکاران احتمالی، با کمک تمامی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کشور اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی و امنیتی ملی را به اجرا گذاشته است.
2. از دو تروریست انتحاری کشته شده، یکی شهروند تاجیکستان است و هویت تروریست دوم هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.
3. با شناسایی عوامل ورود تروریست ها به کشور، اولین عملیات بازداشت در شامگاه روز حادثه انجام شد.
4. صبح روز بعد (پنجشنبه 23 دی ماه) محل سکونت دو تروریست کشته شده در حومه شهر کرمان شناسایی و 2 نفر از عناصر حمایت کننده و تامین کننده این اقامتگاه شناسایی و دستگیر شدند.
5. در طول عملیات، 9 نفر از اعضای شبکه حمایتی گروه تروریستی و همراهان آن در 6 استان کشور شناسایی و دستگیر شدند. این عملیات قطعا تا دستگیری آخرین فردی که به هر نحو و به هر میزان در کمک به جنایتکاران مشارکت داشته ادامه خواهد داشت.
6. عدم ارائه بیانیه تاکنون به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل سکونت تروریست ها است که ممکن است حاکی از احتمال حضور و جهت گیری سایر عوامل برای انتقال مواد منفجره و استفاده از آنها در مکان های دیگر. برخی از تجهیزات کشف شده عبارتند از: 2 جلیقه انفجاری، 2 دستگاه کنترل از راه دور، 2 چاشنی انفجاری، چندین هزار گلوله به کار رفته در جلیقه های انفجاری، کابل های تهیه شده برای جلیقه ها و مقادیری مواد اولیه انفجاری.
7. با توجه به اینکه عملیات شناسایی و همچنین اقدامات تدارکاتی ثانویه در داخل و خارج از کشور با تمامی ظرفیت های موجود در حال انجام است، سایر اطلاعات دریافتی در فرصت مناسب به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
8. حضور گسترده ملت شریف ایران اسلامی در تداوم اجتماعات بزرگداشت شهید سلیمانی (ره) و نیز در مراسم تشییع شهدا و محکومیت شدید این اقدام کور تروریستی همچون همیشه موجب شده است. خنثی کننده شورش ها و توطئه های دشمنان از جمله مزدوران داعش و سازندگان آمریکایی و صهیونیستی داعش بوده و خواهد بود.

سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تعظیم به عظمت این ملت بزرگ به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اطمینان دادند که «سربازان راه سلیمانی پاسخ سختی به شرارت جنایتکاران خواهند داد».

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)